Przebieg kariery zawodowej:
- Muzeum Warszawy – od 2020 – obecnie, kierowniczka Działu Edukacji
- Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, 2010 – 2019, zastępczyni kierownika Działu Edukacji, zastępczyni kierownika Działu Rozwoju, pełnomocniczka Dyrektora ds. szkoleń; koordynatorka programu ECHOCAST Polska
- Stowarzyszenie Przyjaciół Olimpiady Artystycznej, od 2009 roku, członkini Zarządu oraz kierowniczka projektu.
- Uniwersytet Warszawski, od 2016 Podyplomowe Studium Muzealnicze, prowadzenie wykładów
- Muzeum Narodowe w Warszawie, 2001 – 2005, edukatorka muzealna
- Historyczka sztuki i coach
Ostatnie projekty:
- Miasto tworzą obywatele. Cykl warsztatów i spotkań w Muzeum Warszawy https://muzeumwarszawy.pl/obywatele/
- Spotkania liderek i liderów edukacji muzealnej, realizowane wspólnie z Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku i Forum Edukatorów Muzealnych https://muzeumwarszawy.pl/solidarni-z-ukraina-spotkanie-liderek-i-liderow-edukacji-muzealnej/
- Kreatywnie i skutecznie. Zarządzanie projektami w instytucjach kultury, przewodnik opracowany w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego https://epale.ec.europa.eu/pl/resource-centre/content/kreatywnie-i-skutecznie-zarzadzanie-projektami-w-kulturze-praktyczny
- Program ECHOCAST Polska, w latach 2019-2021 współpraca w zespole przy module szkoleniowym pt. Angażując publiczność https://www.wilanow-palac.pl/strona/5/moduly_szkoleniowe_echocast.html#content
Publikacje:
- Edukacja muzealna w czasach pandemii. Jak uczynić ją angażującą, ciekawą i wielowątkową w stale zmieniającej się rzeczywistości?, w: Almanach Warszawy, tom 14
- Spotkania liderek i liderów edukacji muzealnej w: Animacja w sieci, materiały po X Ogólnopolskiej Giełdzie Projektów,
- Edukacja obywatelska w Muzeum Warszawy, platforma EPALE,
- Zespół rozproszony – różne perspektywy, w: Edukacja dorosłych – globalny układ odpornościowy, Wydawnictwo FRSE, Warszawa 2020
- Mieczysław Naruszewicz, w: „Rzeczy niepospolite. Polscy projektanci XX wieku”, praca zbiorowa pod red. Cz. Frejlich, Warszawa 2013 (wydana także w języku angielskim)
- Ceramika Rudolfa Krzywcza, w: „Szkło i Ceramika”, nr 4/2013
- Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Przewodnik, tekst: Katarzyna Liwak-Rybak, Warszawa 2011
- Socrealizm – fakty i mity, „Spotkania z Zabytkami”, R. 2009, nr 5
- Ceramika w architekturze warszawskiej, „Spotkania z Zabytkami”, R. 2008, nr 2
- Rzeźba i płaskorzeźba ceramiczna w architekturze sakralnej Warszawy i okolic 2 połowy XX wieku, w: „Rzeźba w architekturze”, materiały sesji naukowej zorganizowanej przez IHS Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego we współpracy z Oddziałem Warszawskim Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Warszawa 2008
- Styl art deco w porcelanie ćmielowskiej, w: „Polskie art deco”, materiały sesji naukowej w Muzeum Mazowieckim w Płocku, 2007
- Ceramiczny duet, „Art&Business”, R. 2006, nr 6
- Eksperymenty Antoniego Buszka z twórcami ludowymi, w: „Polskie szkolnictwo artystyczne. Dzieje, teoria, praktyka”, materiały sesji naukowej Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Warszawa 2005
- Łaźnia pod Messalką. Okładziny ceramiczne, „Spotkania z Zabytkami”, R. 2004, nr 6
- Mieczysław Naruszewicz. Monografia artystyczna, „2+3d”, R. 2003, nr 9
Test zdań niedokończonych
- Gdybym nie była muzealnikiem, byłabym… hodowczynią koni. Konie to moja pasja, która dodaje mi energii, ale też wiele uczy: komunikacji, obserwacji, uważności, zarządzania emocjami, empatii. To dla nich wstaję o 5 rano. To inny świat – pozwala mi spojrzeć na sprawy z wielu perspektyw.
- W mojej pracy najbardziej lubię… ludzi i wspólny proces kreatywny. Nie lubię niepotrzebnej biurokracji, szumu komunikacyjnego i braku planowania pracy.
- Kiedy po raz pierwszy wchodzę do jakiegoś muzeum… jestem po prostu ciekawa, co tam zobaczę, jakie rozwiązania ekspozycyjne przyjęto, czy są przewidziane działania edukacyjne i wydawnictwa. Nie ujawniam się, że jestem muzealniczką. Lubię być wówczas po prostu zwiedzającą.
- Muzealna publiczność to dla mnie… istota pracy i wyzwanie. Odpowiedzieć na jej zróżnicowane potrzeby nie zawsze jest łatwo. Obecnie zaś te potrzeby stale się zmieniają.
- Zazdroszczę innym muzealnikom – niczego nie zazdroszczę. Preferuję wymianę doświadczeń.
- Gdybym mogła przenieść się w czasie, chciałabym trafić do… Wolę pozostać w obecnych czasach, bo są bardzo ciekawe i wymagające.
- Lubię, kiedy w muzeum… dużo się dzieje i jest energia. A to zapewnia w dużym stopniu nasza publiczność.
- Moje zawodowe marzenie to… otrzymać wspólnie z zespołem muzealnym nagrodę Sybilli za projekt edukacyjny z zakresu edukacji społecznej, obywatelskiej lub włączającej.
- Za 10 lat chciałabym… mieć jeszcze lepsze pomysły, być dojrzałą liderką, wspierać kobiety, które pracują w muzeach i działać na rzecz społecznych inicjatyw.