Od 2016 roku Centrum Sztuki Współczesnej KINDL prezentuje wystawy międzynarodowej sztuki współczesnej. Oprócz malarstwa, rzeźby, instalacji ważnym punktem programu są prezentacje filmowe. KINDL postrzega siebie jako miejsce tworzenia i dyskusji o sztuce współczesnej a także reakcji na najnowsze osiągnięcia artystyczne.
Projekty wystawiennicze są poparte obszernym dyskursem i programem mediacji, co ma na celu wniesienie wkładu w toczące się w świecie kultury debaty. W lutym 2020 roku Kathrin Becker przejęła kierownictwo artystyczne od założyciela Andreasa Fiedlera. W swojej pracy koncentruje się ona na wzajemnym oddziaływaniu kwestii społecznych i sztuki jako przestrzeni komunikacyjnej, która umożliwia krytyczne spojrzenie na zjawiska zglobalizowanej teraźniejszości.
KINDL zajmuje kompleks budynków. Dawny budynek browaru, mający ponad 1600 metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej, przeznaczony jest na wystawy tematyczne i projekty indywidualne. W imponującej kotłowni o wysokości około 20 metrów, noszącej na swych ścianach ślady dawnego użytkowania, międzynarodowi artyści realizowali prace site-specific: Roman Signer (2014/2015), David Claerbout (2016/2017), Haegue Yang (2017/2018), Thomas Scheibitz (2018/2019), Bettina Pousttchi (2019/2018/2020) oraz Nik Nowak (2020/2021). Trzy kondygnacje dawnej maszynowni oferują około 400 metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej na wystawy indywidualne i zbiorowe oraz nowo zorganizowaną w 2020 roku M1 VideoSpace. W dawnej warzelni mieści się dziś kawiarnia i salon kosmetyczny Babette, w cieplejszych miesiącach odwiedzających zaprasza także Ogród Babette z ogródkiem piwnym pod cienistymi platanami na dziedzińcu.
Dzisiejszy zabytek przemysłowy wzniesiono w latach 1926-1930 według projektu architektów Hansa Clausa i Richarda Schepke w stylu ceglanego ekspresjonizmu lat 20. XX wieku. Warzelnia browaru z sześcioma olbrzymimi miedzianymi warzelniami, wówczas największymi w Europie, niegdyś nazywany była Pałacem Berlińskiej Kultury Piwnej.
Po częściowym zniszczeniu w czasie II wojny światowej został odbudowany na początku lat 50. XX wieku pod kierunkiem architekta Gerharda Fritsche, który zaprojektował także kino „Zoo Palast” w Berlinie. Remont i prekształcenie zespołu składającego się z maszynowni, warzelni, wieży i kotłowni z przeznaczeniem na centrum sztuki współczesnej to wizjonerski pomysł Salome Grisarda i Burkharda Varnholta. Budynki stały się nowoczesną, wszechstronną przestrzenią do prezentacji sztuki z zachowaniem ich industrialnego charakteru.
Poprzez swoje wystawy oraz program dyskursu i komunikacji KINDL chciałby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców w celu omawiania zagadnień sztuki współczesnej oraz metod twórczych artystów. Wykłady, dyskusje z artystami, dyskusje panelowe, odczyty, sympozja, wycieczki z przewodnikiem, warsztaty i zróżnicowany program edukacyjny tworzą ofertę mającą na celu promowanie świadomości procesów społecznych i zakotwiczenie KINDL w najbliższym sąsiedztwie w Neukölln Rollbergkiez. Ważnym przykładem integracyjnej pracy mediacyjnej KINDL jest oferta skierowana do klas szkolnych z powiatu. „Dzieci KINDL”, uczniowie z najbliższego sąsiedztwa, spotykają się na miejscu w ramach innowacyjnego projektu edukacyjnego.
KINDL regularnie współpracuje z instytucjami kultury i organizatorami, którzy realizują nowatorskie pomysły artystyczne i odzwierciedlają aktualne dyskursy. Na przykład festiwale „Tanz im August” i „48 Hours Neukölln” są tu stałymi gośćmi.
KINDL – Centrum Sztuki Współczesnej działa non-profit. Cały dochód przeznaczany jest na organizację wystaw.
Am Sudhaus 3
12053 Berlin
Aby powstrzymywać rozprzestrzenianie się Sars-CoV-2, KINDL – Centrum Sztuki Współczesnej pozostanie
zamknięte dla zwiedzających do odwołania.