22 czerwca br. w Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku odbyła się debata „Współczesny biznes a odpowiedzialność społeczna”. Wydarzenie odbyło się w ramach 9. Ogólnopolskiego Szczytu Energetycznego trwającego w siedzibie Muzeum.
W dyskusji wzięli udział dyrektor Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku dr Karol Nawrocki, pełnomocnik zarządu ds. Public Relations, radca prawny, Olivia Business Centre Bogusław Wieczorek oraz wiceprezes zarządu ds. korporacyjnych Grupy LOTOS S.A. Jarosław Wittstock.
Gości w imieniu wiceprezesa Rady Ministrów prof. Piotra Glińskiego, Patrona Honorowego debaty, przywitał dr Karol Nawrocki. Dyrektor Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku odczytał list Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu skierowany do uczestników wydarzenia.
W czasie spotkania dyskutowano między innymi o relacji między współczesnym biznesem a odpowiedzialnością społeczną, a także o współpracy instytucji kultury z przedsiębiorstwami oraz ich rozwiązaniach wspierających rozwój przemysłu energetycznego w życiu kulturalno-społecznym. Ponadto mówiono o biznesie przyszłości, czyli zaangażowanym kulturowo, sportowo i społecznie, integrującym dystans i obecność, a także łączącym otwartość i stanowienie granic.
Dr Karol Nawrocki mówił o odpowiedzialności społecznej MIIWŚ, podając między innymi przykład akcji „Maska i książka”, w której ramach, w czasie pandemii COVID-19, wśród mieszkańców Gdańska rozdystrybuowano 18 tysięcy zestawów składających się z maseczki ochronnej oraz książki wydanej przez Muzeum. Dyrektor Muzeum podkreślał też, że kierowana przez niego instytucja każdego dnia stara się wspierać fundacje i stowarzyszenia zajmujące się, szczególnie na Pomorzu, przywracaniem pamięci historycznej.
W regionie jest wiele organizacji, które z zapałem serca opiekują się miejscami pamięci, pomnikami, a także kombatantami – wspieranie ich jest elementem naszej codziennej działalności. Wychodzimy też oczywiście poza perspektywę historyczną – wspieramy Fundację Hospicyjną, braliśmy udział w akcji Pola Nadziei na Pomorzu, w ramach której nasi wolontariusze oraz radni Młodzieżowej Rady Muzeum kwestowali na Westerplatte. Wprowadziliśmy też trzy lata temu rodzaj dnia w Muzeum poświęconego konkretnej fundacji, stowarzyszeniu albo ważnej sprawie, w którym to dniu cały zysk z biletów przeznaczony jest właśnie na konkretny cel. W ten sposób choćby, wspólnie z Lotosem, wybudowaliśmy pomnik bł. ks. Franciszka Rogaczewskiego, który stracił życie w niemieckim obozie koncentracyjnym Stutthof. Odpowiedzialność społeczna, CSR-owa, w naszym Muzeum ma znaczenie i jest częścią naszej misji
podkreślił.