Wystawa Scandinavian Design & USA bada, w jaki sposób idee z krajów skandynawskich wpłynęły na amerykański design i na odwrót. Jest efektem międzynarodowej współpracy między Muzeum Sztuki Hrabstwa Los Angeles, Muzeum Sztuki Milwaukee, szwedzkiego Muzeum Narodowego i Muzeum Narodowego w Oslo. Jej pierwszym przystankiem jest Muzeum Narodowe w Sztokholmie, w którym eksponowanych jest ponad 300 obiektów pochodzących z kolekcji z USA i krajów nordyckich.
W amerykańskim designie można znaleźć wiele wpływów z krajów skandynawskich, ale także na skandynawskiej „scenie projektowej” znajdziemy świetne amerykańskie akcenty. Eliel Saarinen, Carl Milles, Alvar Aalto, Charles Eames i Eero Saarinen to przykłady wpływowych myślicieli, którzy wpłynęli zarówno na rozwój, jak i edukację związaną z projektowaniem w XX wieku w Stanach Zjednoczonych. Wystawa pokazuje, jak idee amerykańskie dotarły do krajów nordyckich i jak wykorzystały one design jako narzędzie międzynarodowej dyplomacji. Podobnie było w Stanach Zjednoczonych, zwłaszcza w okresie powojennym. Amerykańskie wystawy objazdowe były niejako emisariuszem dyplomacji, a kiedy budowano tu i dekorowano skandynawskie ambasady i rezydencje, architektura i wzornictwo były wykorzystywane do przekazywania amerykańskich wartości i pozycji politycznej kraju.
Prezentowana na wystawie historia zaczyna się w czasach emigracji z krajów nordyckich do Stanów Zjednoczonych. Od końca XIX wieku z Danii, Finlandii, Szwecji i Norwegii wyemigrowało około trzech milionów ludzi. Migracja ludzi to także migracja pomysłów i umiejętności. Tradycje rzemieślnicze w nowej ojczyźnie były podtrzymywane i przekazywane kolejnym pokoleniom. Równolegle w Filadelfii i Chicago zorganizowano światowe wystawy, na których obok międzynarodowego wzornictwa przemysłowego wystawiano nordycką sztukę ludową, ręcznie tkane tkaniny i norweskie kościoły klepkowe.
W latach dwudziestych fala emigracji do Ameryki znacznie się zmniejszyła, ale wymiana pomysłów między krajami skandynawskimi a Stanami Zjednoczonymi nadal miała wpływ na rozwój w dziedzinie projektowania. Wystawa pokazuje tę historię do momentu, kiedy inne kraje, takie jak Włochy i Japonia, wraz z postępującą globalizacją zmieniły światową scenę projektowania.