Narodowy Instytut Dziedzictwa zaprasza do udziału w bezpłatnym webinarium „Historia przedsiębiorstw: dziedzictwo kulturowe czy marketing”, które odbędzie się 8 lipca o godz. 14:00 na platformie szkoleniowej NID.
W trakcie webinaru dr Weronika Pokojska zaprezentuje wyniki pracy doktorskiej „Auto-biografie. Zarządzanie dziedzictwem koncernów motoryzacyjnych na przykładzie BMW, Mercedes-Benz i Volkswagen”, która została nagrodzona II miejscem w ogólnopolskim konkursie ,,Dziedzictwo kulturowe jako zasób rozwojowy” zorganizowanym przez Narodowy Instytut Dziedzictwa w 2021 r. Uczestnicy spotkania dowiedzą się m.in. do czego może służyć przeszłość, w jaki sposób opowiadają o niej koncerny motoryzacyjne i dlaczego w ogóle przedsiębiorstwa inwestują w swoje dziedzictwo? Dr Marcin Laberschek opowie z kolei o specyficznej formie wykorzystania dziedzictwa przemysłowego, jaką są pomniki, a dyrektor ds. artystycznych Fabryki Porcelany AS Ćmielów Katarzyna Rij – o tym, w jaki sposób to przedsiębiorstwo wykorzystuje swoją historię i jakie korzyści z tego czerpie.
Dyskusję po wystąpieniach poprowadzi dr inż. Waldemar Affelt.
Link do wydarzenia: https://app.livewebinar.com/925-643-589
Wcześniejsze webinary NID z serii „Dziedzictwo kulturowe pod lupą. Wirtualne spotkania z badaczami”:
- Potencjał muzeów w zakresie oddziaływania na rozwój w skali lokalnej i regionalnej
- Dziedzictwo kulturowe i innowacje. Oksymoron?
- Segmentacja psychograficzna „Polacy wobec dziedzictwa”
- Czym dla Polaków jest dziedzictwo kulturowe i czy uważamy je za istotne?
- Zagospodarowanie zabytków archeologicznych na potrzeby turystyki i edukacji
- Dziedzictwo kulturowe jako zasób rozwojowy – co o nim wiemy i kto je bada?
Działanie realizowane w ramach Zadania 4. Ewaluacja bieżąca i końcowa oraz badania i analizy towarzyszące Krajowego programu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami na lata 2019–2022.