25 października Muzeum Sztuki Nowoczesnej otworzy swoją nową siedzibę na placu Defilad. Przywitanie z budynkiem, czyli otwarty dla wszystkich program wydarzeń, potrwa trzy tygodnie i będzie zapowiedzią przyszłych działań Muzeum. Oprócz pokazu wybranych prac z kolekcji MSN-u, składać się będzie z akcji performatywnych, społecznych i edukacyjnych, koncertów, wykładów i kolejnej edycji festiwalu WARSZAWA W BUDOWIE. Swoje propozycje przygotuje muzealne wydawnictwo oraz otwarte po raz pierwszy kino, równolegle będzie też realizowany bogaty program publiczny.
Budowa na ostatniej prostej, czyli formalny odbiór Muzeum
Zaprojektowana przez nowojorskie studio Thomas Phifer and Partners nowa siedziba Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, która mieści się przy ulicy Marszałkowskiej 103, jest już niemal gotowa. Trwają prace porządkowe, mające na celu przygotowanie budynku do odbioru: mycie, czyszczenie czy zabezpieczanie czyli hydrofobizacja fasady, która zapewni jej długotrwałą ochronę przed zabrudzeniami i wpływem warunków atmosferycznych, połączone z nakładaniem preparatu na bazie kopolimerów krzemianowych. Fasada MSN-u: podwieszana fasada betonowa z białego betonu architektonicznego barwionego w masie została wykonana po raz pierwszy w Polsce, ale także w Europie. Wewnątrz budynku montowane są obecnie ostatnie posadzki, oświetlenie, wyposażenie łazienek oraz stała zabudowa biur i czytelni. Regulowane i ustawiane są dziesiątki instalacji, od przeciwpożarowych po wentylacyjne i wodne, niezbędnych zarówno do codziennego funkcjonowania Muzeum, jak i sprawnej realizacji wystaw.
– Chciałbym, aby wszystkie budynki publiczne były zbudowane w tak solidny sposób, jak nowa siedziba Muzeum na placu Defilad. Użyte do niej materiały i technologie są ponadczasowe, dzięki temu nie będą niszczeć, a co za tym idzie – wymagać kosztownych napraw – mówi Mikołaj Mundzik, zastępca dyrektorki Muzeum ds. inwestycji. Projekt budowy i wykończenia wnętrz był realizowany jak w najlepszych dla modernizmu latach – 50. i 60-. ubiegłego wieku. Niektóre rozwiązania przypominają uniwersalne formy i detale obecne w architekturze i budownictwie od zawsze. Co ważne, te jakościowe rozwiązania nie miały wpływu na wzrost
kosztów budowy, które, patrząc chociażby na inne realizowane w Warszawie projekty publiczne, są standardowe, a biorąc pod uwagę trwałość projektu – wręcz niskie.
Zazieleniło się również forum, czyli wspólna przestrzeń pomiędzy MSN-em i przyszłą siedzibą TR Warszawa. Jedenaście wysokich drzew, glediczji trójcierniowych, posadzonych jesienią będzie osłaniać muzealny plac widoczny od strony placu Defilad. Zacienione forum wraz z przeszklonym parterem MSN-u przygotowano jako przyszłe miejsce spotkań mieszkanek i mieszkańców stolicy. To tam w otwartej dla wszystkich części Muzeum będzie działać kawiarnia, księgarnia, audytorium i realizowane będą wydarzenia towarzyszące wystawom, a także dodatkowe, związane z przybliżaniem świata sztuki, edukacją i architekturą: dostępne dla wszystkich debaty, dyskusje, warsztaty oraz działania artystyczne, inspirowane programem Muzeum i współtworzone przez społeczności zgromadzone wokół MSN-u: kolektywy, ruchy społeczne, NGO-sy czy instytucje kultury. Tę część swojej działalności MSN nazywa Programem Publicznym.
Muzeum Wspólne i Społeczne, czyli narada, Rada i Galeria A
Trwa nabór do narady obywatelskiej artystek i artystów
Po raz pierwszy realizowana w instytucji kultury w Polsce narada będzie otwarta na osoby uprawiające różne dziedziny sztuki, będące w różnej sytuacji zawodowej i mające różne poglądy na to, czym sztuka powinna być i jakie powinna zająć miejsce w społeczeństwie.
– W ramach projektu „Muzeum Wspólne. Narada obywatelska artystek i artystów” zwracamy się bezpośrednio do warszawskich twórczyń i twórców i pytamy o to, jak MSN może przyczynić się do poprawy ich sytuacji oraz lepiej odpowiadać na ich oczekiwania i potrzeby. Chcemy wysłuchać ich głosów, a także poznać pomysły i propozycje działań. Wszystko po to, żeby wprowadzić w życie rozwiązania, które ich zdaniem będą najlepiej służyć całej artystycznej społeczności stolicy – wyjaśnia Jakub Depczyński, kurator programu publicznego MSN-u.
„Muzeum Wspólne” to projekt realizowany przez niezależnego badacza i artystę Michała Laskowskiego, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie oraz Fundację Stocznia. Tworzysz sztukę? Zgłoś się! Udział w naradzie jest otwarty dla wszystkich osób żyjących i/lub pracujących w Warszawie, które tworzą sztukę współczesną oraz takich, które mogą, ale nie muszą mieć wykształcenia kierunkowego, ale działalność artystyczna stanowi ich główne zajęcie. Lub takich, które aspirują do takiego stanu zatrudnienia, które chcą współpracować z muzeami, galeriami i instytucjami kultury w Warszawie. Zgłoszenia przyjmowane są poprzez formularz dostępny na stronach MSN-u i Fundacji Stocznia od 17 czerwca do 22 lipca 2024 roku. Narada to pierwsza realizacji Programu Publicznego Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
O priorytetach dla Programu Publicznego MSN-u decydować będzie zawiązana właśnie Społeczna Rada Programu Publicznego MSN-u, która ma również czuwać nad jego właściwą realizacją. Osoby zasiadające w Radzie reprezentują różne warszawskie społeczności i środowiska: kulturalne, badawcze, artystyczne, aktywistyczne oraz miejskie, w większości niezwiązane bezpośrednio ze światem sztuki. MSN będzie również współpracować z
warszawskimi miejskimi instytucjami kultury – udostępniać teatrom, muzeom, domom kultury, bibliotekom i społecznym instytucjom kultury swoje przestrzenie, zasoby i infrastrukturę. Każda instytucja kultury prowadzona lub współprowadzona przez Miasto Stołeczne Warszawa będzie mogła bezpłatnie skorzystać z wybranych sal i przestrzeni Muzeum, aby zrealizować dowolne działanie ze swojego programu.
Na parterze nowego budynku MSN-u będzie również działać Galeria A, współtworzona przez zespół kuratorów oraz zaproszone twórczynie i twórców, kolektywy artystyczne oraz grupy i środowiska wywodzące się ze świata sztuki, lub łączące sztukę z innymi obszarami, jak aktywizm czy działania społeczne. Zgodnie z nazwą, Galeria, nastawiona jest w pierwszej kolejności na eksperyment – działania kolektywne i oparte na procesie, nieszablonowe podejście do tworzenia wystaw i programów oraz projekty interdyscyplinarne, badawcze i partycypacyjne. Programowanie Galerii odbywa się na zasadzie sztafety: kolektywy, osoby, organizacje i środowiska twórcze zaproszone do Galerii przez zespół MSN-u w 2024 roku będą nominować następne podmioty, które zrealizują swoje projekty w roku 2025, itd. Galeria i jej program będą rozwijać się wraz z kolejnymi zaproszeniami, podążając za sieciami relacji łączącymi artystki, badaczy, aktywistki czy kuratorów z całej Polski.
Co będzie się działo od 25 października, czyli „weekend otwarcia”, kolekcja x 2, WWB16, perfomanse, wykłady, koncerty i instalacje
Weekend otwarcia. Kolekcja w dwóch odsłonach: 25 października i 21 lutego
Otwarcie i pierwsze tygodnie działania Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie w nowym budynku to przede wszystkim prezentacja kilku wielkoskalowych rzeźb i instalacji polskich i światowych artystek. Wyeksponowanie wybranych dzieł w przestrzeniach poszczególnych galerii pozwoli wydobyć walory architektoniczne nowej siedziby, o której opowie podczas otwarcia jej twórca Thomas Phifer. Wydarzenie będzie zapowiedzią pierwszej wystawy kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej, której wernisaż zaplanowano na 21 lutego 2025 roku.
– Rozpoczniemy naszą działalność pokazem prac kobiet. W ten sposób kontynuujemy światowy trend odrabiania lekcji o zapomnianych i przeoczonych twórczyniach, pokrywania białych plam kolorami – mówi Joanna Mytkowska, dyrektorka Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Ta część naszej gromadzonej od 20 lat kolekcji będzie więc dla Muzeum ważnym manifestem opowiedzenia się po niedocenianej części sceny artystycznej i kontynuacji poszukiwania brakujących postaci w historii sztuki. W efekcie takich działań rozkwitła m.in. wielka pośmiertna popularność Aliny Szapocznikow, której pracę „Przyjaźń” nasza publiczność zobaczy właśnie w dniu otwarcia. Pokażemy więc zarówno dzieła historyczne, między innymi duży abakan Magdaleny Abakanowicz, jak i prace artystek współczesnych o międzynarodowym znaczeniu: pochodzącej z Demokratycznej Republiki Konga Sandry Mujingi czy Cecilii Vicuñi, chilijskiej ikony sztuki feministycznej. Wybrane dzieła doskonale oddają również kontekst miejsca i wieloletniej obecności MSN-u na placu Defilad, o czym opowie tegoroczna edycja festiwalu WARSZAWA W BUDOWIE.
Weekend otwarcia. WARSZAWA W BUDOWIE 16. Trudna miłość. Muzeum między Placem a Pałacem
Już podczas swojej pierwszej edycji festiwal WARSZAWA W BUDOWIE badał kontekst budowy nowej siedziby MSN-u na placu Defilad. Przez kolejne lata osoby kuratorskie oraz zapraszane artystki i artyści wielokrotnie w swoich pracach podejmowali dialog z Pałacem Kultury i Nauki oraz historią otaczającego go przestrzeni. Pytali między innymi o to, kto odzyska plac i czy miejsce to będzie społecznie przyjazne, jeśli by trafiło w prywatne ręce? Dyskutowali z miejskimi aktywistami i władzami miasta o rodzaju przestrzeni publicznej, tworzonej wokół nowego gmachu MSN-u i przypominali, że po 1989 roku miejskie życie stolicy Polski zapełniało przestrzeń placu swoją energią: powstawały tu dworce autobusowe, parkingi, hale targowe czy punkty gastronomiczne. Plac, który odstawał od dynamizmu przemian w innych dzielnicach, tylko pozornie był pustym miejscem. Dziewiąta edycja festiwalu WARSZAWA W BUDOWIE w 2017 roku była w całości poświęcona placowi Defilad, w ważnym momencie jego zmiany w centralny miejski plac.
Dziś na placu Defilad widzimy dużą bryłę Muzeum z minimalistyczną fasadą z białego betonu, umieszczoną pomiędzy strzelistą strukturą radzieckiego Pałacu Kultury i Nauki a Domami Centrum – zespołem budynków o długości 350 metrów. Tym samym, po dwóch dekadach funkcjonowania jako muzeum nomadyczne, instytucja Muzeum jest na stałe związana z otaczającym ją krajobrazem. W wielu aspektach nowa siedziba MSN-u nakłada na siebie teraźniejszość i historię, co stało się punktem odniesienia dla programu 16. edycji festiwalu WARSZAWA W BUDOWIE zatytułowanego Trudna miłość.
– Od 16 lat traktujemy WWB jak narzędzie do mierzenia się z pytaniami o miasto, w którym żyjemy – mówi Tomasz Fudala, współkurator i twórca festiwalu. – Szybko stało się dla nas oczywiste, że tegoroczna, 16. edycja, podejmie temat miejskiego kontekstu nowej siedziby Muzeum. Opowie też historię otoczenia Pałacu Kultury w ostatnich dekadach, zajmie się pamięcią miejsca i nowymi fantazjami na temat placu oraz przyszłego programu MSN-u. Szerzej w swoim programie festiwal opowie o fenomenie współczesnych muzeów oraz ich obecności w życiu miast.
Tegoroczny festiwal został przygotowany we współpracy z zespołem „GTA Exhibitions” – galerii przy szkole architektury ETH w Zurychu, z której osoby tam studiujące regularnie odwiedzają Warszawę. Do współpracy zaproszone zostały także studentki i studenci pracowni architektonicznej na Uniwersytecie Harvarda GSD. Efektem ich pracy jest zestaw makiet, które przedstawiają wariacje na temat programu warszawskiego MSN-u. Planowana wystawa, z udziałem polskich i zagranicznych artystek i artystów, zagości w dwóch miejscach: na parterze nowego budynku i w pierwszej siedzibie Muzeum, przy ulicy Pańskiej 3.
Weekend otwarcia. Muzyka i performans, czyli polska i międzynarodowa współpraca oraz Turnus Show
Program wydarzeń w ramach otwarcia nowego budynku Muzeum Sztuki Nowoczesnej będzie nie tylko przeglądem polskiej sceny choreograficznej ostatnich 10 lat, ale także wyjątkową okazją do eksploracji architektury Muzeum przy pomocy praktyk ruchowych, tanecznych i performatywnych. Artystki i artyści zaproszeni do udziału w programie zaprezentują zarówno
prace znane już polskiej publiczności, do których wrócimy po latach, dzieła, które gościły już w MSN-ie w poprzednich lokalizacjach, jak i nowe projekty, których premiery zbiegają się z otwarciem gmachu przy Marszałkowskiej 103. Zobaczymy twórczynie i twórców o ugruntowanej pozycji, prezentacje najmłodszego pokolenia oraz spektakle polskiej społeczności tańca rozproszonej po Europie i rzadko prezentującej swoje dokonania w Warszawie. Pokażemy prace w procesie, spektakle taneczne i instalacje choreograficzne, a wśród nich, obok intymnych działań solowych, także spektakularne realizacje grupowe.
– Zanim w salach wystawowych Muzeum zadomowią się prace z kolekcji MSN-u, wypełnią je ciała, ruch i dźwięk – mówi kuratorka Magda Komornicka. – Program performatywny będzie zachętą, by odwiedzająca nas publiczność, razem z artystkami i artystami, bezpośrednio doświadczyła nowego budynku. Chcemy, by widzki i widzowie poczuli wysokość i proporcje pustych sal, fakturę ścian, temperaturę posadzek, zapach, kolory i światło architektury Muzeum. Chcemy, by skierowali swoją uwagę na to, czego zwykle nie widać na wystawie.
Za drugą odsłonę działań performatywnych w pierwszych dniach działania MSN-u w nowej siedzibie będą odpowiadać kuratorzy Kontakt Collection, niezależnej fundacji artystycznej z siedzibą w Wiedniu, tworzącej nomadyczną kolekcję sztuki z krajów Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej. Jej nazwa nawiązuje do pracy Contact (Anti-Happening) z 1969 roku autorstwa słowackiego artysty Júliusa Kollera – postaci ikonicznej dla historii neo- i postawangardy. Kontakt łączy kolekcjonowanie z pracą badawczą oraz inicjowaniem wystaw, organizowanych często w pozamuzealnych przestrzeniach, takich jak biurowiec czy supermarket. W tym roku organizacja świętuje swoje 20-lecie istnienia. Obecnie w jej kolekcji reprezentowanych jest ponad 150 artystów z 20 krajów. Zbiór obejmuje performanse, happeningi, poezję wizualną i eksperymentalną, sztukę poczty (mail art) oraz prace dźwiękowe z lat 60. i 90. XX wieku. Dzieła z kolekcji zasilają muzea sztuki współczesnej na całym świecie. W ramach programu przygotowanego dla MSN-u odbędą się nie tylko performanse i akcje w wykonaniu współczesnych artystek i artystów, ale również zostaną zrekonstruowane dwa „anty-happeningi” Júliusa Kollera i performatywna wystawa.
W ramach działań performatywnych zaprosimy również na Turnus show – Pokaż na co Cię stać!, czyli przedstawienie, podczas którego wystąpić może każdy i każda, a jedynym ograniczeniem będzie sala kinowa i hasło przewodnie – PRZEDSTAWIENIE. Sala kinowa obejmuje scenę, widownię, nagłośnienie, ekran, nie ograniczamy więc formy. Będzie można zaprezentować wideo, odczytać wiersz na widowni, czy stworzyć dziesięciominutowy pokaz obrazu na scenie. Rządzi zabawa, dostępność i przesada. Show pełne uścisków, aplauzów i wygranych na kinowej scenie.
Muzeum planuje wyeksponować architekturę budynku także poprzez muzykę. Podczas weekendu otwarcia zaprosimy publiczność na trzy koncerty światowej sławy artystek z Polski i zagranicy, których twórczość sytuuje je na styku popkultury, sztuk wizualnych, kultury alternatywnej i które odważnie eksperymentują ze stylem, gatunkami muzycznymi i własnym wizerunkiem.
Weekend otwarcia. Kinomuzeum, premiery wydawnicze
Wraz z otwarciem MSN-u ruszy również program kina. W repertuarze MSN-u będzie można obejrzeć europejski arthouse, kino gatunkowe, filmy artystek i artystów, dokumenty i animacje, a także spotkać się z twórcami i twórczyniami, porozmawiać o sztuce filmowej z ekspertkami i ekspertami, działającymi zarówno w obszarach teoretyczno-filmoznawczych, jak i praktycznych. Wyświetlane będą też bogate zbiory filmowe Muzeum. Program wydarzeń Kinomuzeum obejmie przeglądy filmowe, towarzyszące wystawom prezentowanym w Muzeum, festiwale, retrospektywy i przeglądy tematyczne oraz bogatą ofertę edukacyjną dla osób w każdym wieku. W nowym budynku Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie sala projekcyjna mieścić się będzie na poziomie -1, dostępnym poprzez Wieżę Kina, zajmującą północno-zachodni narożnik bryły Muzeum.
Na jesienne otwarcie nowej siedziby Wydawnictwo MSN szykuje szczególne publikacje. Książkę autorstwa antropologa architektury i miast Michała Murawskiego pod tytułem Forma przyjaźni. Muzeum na placu, zawierającą oprócz eseju autora, rozmowy m.in. z architektem budynku Thomasem Phiferem, krytykiem architektury Deyanem Sudjiciem, urbanistką Marleną Happach i osobami z Solidarnościowego Domu Kultury „Słonecznik”. Książka będzie wydana w języku polskim i angielskim. Drugą pozycją wydaną z okazji otwarcia siedziby będzie album fotograficzny Marty Ejsmont, fotografki od lat dokumentującej proces budowy MSN-u, który będzie niezwykłym artystycznym zapisem tego, jak powstawał nowy budynek Muzeum.
Partnerzy, czyli stare i nowe współprace
Siłą i zadaniem Muzeum jest budowanie dobrych, trwałych relacji. MSN w wielu obszarach swojej działalności zawiera partnerstwa mające na celu umocnienie instytucji i realizację jej misji i celów. Pozwala to budować dostępny i otwarty program dla szerokiej publiczności, ale także tworzyć synergię pomiędzy różnymi grupami społecznymi i środowiskami. Planowane na 25 października otwarcie budynku Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie nie mogłoby się odbyć bez wsparcia Miasta Stołecznego Warszawy oraz wieloletnich partnerów: firmy Ernst & Young – Mecenasa Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie i kancelarii DZP – Partnera prawnego Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Nowa odsłona Muzeum na placu Defilad to również nowe współprace. Partnerami strategicznymi Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie zostały marki Audi oraz Invest Komfort.
– Z MSN-em łączą nas odwaga w działaniu i myśleniu oraz wiara w przyszłość przy jednoczesnym szacunku dla przeszłości i otaczającego nas świata. Sztuka od zawsze wynika z rzucania wyzwania zastanym normom i ograniczeniom, z potrzeby wyrażania własnego zdania bez kompromisów oraz przesuwania kolejnych granic. Właśnie takie prekursorskie formy ekspresji cenimy najbardziej – widać to w naszym designie, na który kładziemy równie silny nacisk, co na nowe technologie. Wspólne działanie z MSN-em wydawało się więc absolutnie naturalne – powiedział Łukasz Zadworny, Dyrektor marki Audi w Polsce.
– Rozumiemy rolę artystów we współczesnym świecie. Wspieramy edukację artystyczną oraz dialog, do którego prowokują twórcy. Stąd decyzja o współpracy z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Obejmujemy patronatem zarówno działalność, jak i otwarcie
nowej siedziby Muzeum. Cieszymy się, że będziemy częścią tegorocznego ważnego wydarzenia kulturalnego w Polsce. Każdy z naszych projektów deweloperskich powstaje z myślą o tym, jak będzie rezonować ze społecznością, miastem, kulturą, czy istniejącą architekturą. Dlatego patronatem obejmiemy również ścieżki architektoniczne i edukacyjne – powiedział wiceprezes zarządu Invest Komfort, Michał Ciomek.
Jednym z ważnych obszarów działalności Muzeum są projekty edukacyjne. Ich przykładem jest tworzony od trzech lat, we współpracy z Edukacyjną Fundacją im. Romana Czerneckiego, projekt zatytułowany Formy podstawowe – cykliczny program skierowany do uczennic i uczniów szkół podstawowych w całej Polsce. Fundacja dołączyła właśnie do grona partnerów otwarcia Muzeum, wspierając również działania wokół Form podstawowych adresowane do szerokiej publiczności. Wyłącznym partnerem nowootwartego kina MSN-u będzie E.ON.
Ogłoszenia, czyli Bródno 2024 i Marija Prymaczenko do 14 lipca
Przez piętnaście lat Park Rzeźby na Bródnie był miejscem, w którym Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, we współpracy z dzielnicą Targówek, mogło (nie posiadając siedziby) rozwijać kolekcję sztuki współczesnej w przestrzeni publicznej. W lipcu Muzeum opuści swoją tymczasową siedzibę nad Wisłą i we wrześniu przeprowadzi się do nowego budynku. Ten letni czas przejścia i zmiany skali działania stanie się punktem wyjścia do dwóch projektów, które MSN będzie realizować w ramach najbliższego sezonu Parku Rzeźby na Bródnie: „Leksykon niezależnych inicjatyw wystawienniczych” oraz „Pomiędzy ekstazą a rozczarowaniem”. Będą to działania, które odnoszą się do napięcia między tym, co niezależne i nieoficjalne a porządkującą strukturą Muzeum.
Przez ostatnie dwa miesiące siedzibę Muzeum nad Wisłą, gdzie prezentowane są prace Marii Prymaczenko, odwiedziło już ponad 25 000 osób. W związku z tak dużym i nieustającym zainteresowaniem, te 89 barwnych gwaszy jednej z najpopularniejszych ukraińskich artystek zostanie z widzkami i widzami dłużej. Wystawa Tygrys w ogrodzie. Sztuka Marii Prymaczenko w Muzeum nad Wisłą zostanie przedłużona o dwa tygodnie i zakończy się 14 lipca. Przygotowana przez kuratora Szymona Maliborskiego, we współpracy z ukraińskim kolekcjonerem Eduardem Dymszycem, jest ostatnią ekspozycją MSN-u w obecnej lokalizacji. Kolejne wystawy zobaczymy już 25 października w nowej siedzibie Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie przy ulicy Marszałkowskiej 103.
Budowę Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie finansuje m.st. Warszawa. Generalnym Wykonawcą budynku jest WARBUD S.A.
Za projekt Muzeum odpowiada nowojorska firma architektoniczna Thomas Phifer and Partners we współpracy z pracownią APA Wojciechowski Sp. z o.o., natomiast projektantem konstrukcji i instalacji jest biuro Buro Happold. Funkcję inżyniera kontraktu pełni konsorcjum Ecm Group Polska Sp. z o.o i Portico Project Management Sp. z o.o., opiekę prawną dla MSN-u w zakresie inwestycyjnym świadczy kancelaria KKLW Kurzyński Łyszyk Wierzbicki Sp.k.
Przemek Rydzewski
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie