środa, 22 stycznia, 2025

Album studiosorum

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych na spotkanie prezentujące książkę „Album studiosorum Pedagogium Gimnazjum Karolińskiego i Gimnazjum Akademickiego w Szczecinie (1679-1805)” oraz bazę danych pod tym samym tytułem.

Zarówno książka jak i baza danych zawierają dane pozyskane z jednego z najcenniejszych rękopisów Książnicy Pomorskiej, stanowiącego matrykułę działającego w Szczecinie w czasach szwedzkich Gimnazjum Karolińskiego i funkcjonującego w czasach pruskich Gimnazjum Akademickiego, szkół-kontynuatorów założonego przez książąt pomorskich Pedagogium Książęcego.Opracowanie i udostępnienie treści zabytkowego rękopisu w dwóch wymienionych formach jest efektem realizacji w Książnicy Pomorskiej projektu „Dziedzictwo akademickie Pomorza Zachodniego XVII-XIX w.”, który otrzymał wsparcie finansowe z Ministerstwa Edukacji i Nauki (w ramach programu Społeczna Odpowiedzialność Nauki – moduł Wsparcie bibliotek naukowych) oraz z budżetu Województwa Zachodniopomorskiego.

W spotkaniu wezmą udział wydawcy rękopisu: dr hab. Agnieszka Borysowska i dr Michał Gierke z Książnicy Pomorskiej. Rozmowę poprowadzi dr hab. prof. US Radosław Skrycki

Książkę będzie można otrzymać nieodpłatnie podczas spotkania.

Paulina Strzałkowska

Książnica Pomorska im. Stanisława Staszica w Szczecinie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Pod naszym patronatem

Biblioteka w muzeum (i nie tylko)

Moduł biblioteczny w systemie Muzeo jest dedykowany do zarządzania zbiorami ksi...

Zimowy Wjazd do Huty 2025- Muzeum Przy...

Muzeum Przyrody i Techniki w Starachowicach jak co roku, podczas ferii zimowych...

Profesjonalna ewidencja zbiorów

Każdy pracownik muzeum doskonale zdaje sobie sprawę, jak ważna jest dokładna i ...

Pierwsze z cyklu spotkań – prelekcji d...

Prelekcja trwała 90 min. Obok traktatów o czarownictwie, które były czytane prz...

EKSPOZEO – uniwersalny pomocnik ...

EKSPOZEO to wyposażony w wiele funkcjonalności system, który pomoże muzeom i in...