Zapraszamy do uczestnictwa w cieszących się szczególnym zainteresowaniem nauczycieli warsztatach w przestrzeni edukacyjnej SZTUKA OD KUCHNI i Pokój zagadek MR6 w Centrum Edukacji Muzealnej Muzeum Okręgowego im. Leona Wyczółkowskiego przy ul. Mennica 6 w Bydgoszczy.
Czym jest przestrzeń edukacyjna SZTUKA OD KUCHNI? Artystyczna kuchnia jest idealnym miejscem do przeprowadzania doświadczeń w obrębie sztuk plastycznych! W ramach warsztatów z cyklu Sztuka od kuchni uczniowie poznają nie tylko język sztuk plastycznych, lecz także ważne dla edukacji artystycznej zagadnienia, związane z pojęciem kompozycji, światła i barwy. Podczas zajęć uczestnicy przekonają się, że obraz można stworzyć z różnych składników według określonego przepisu niczym pyszne danie, a nasi edukatorzy im w tym pomogą.
Warsztaty w przestrzeni Centrum Edukacji Muzealnej: PROGRAM CEM W LUTYM I MARCU Miejsce: Centrum Edukacji Muzealnej, Mennica 6 Zapisy: 52 58 59 911; 52 58 59 910; edukacja@muzeum.bydgoszcz.pl Zapraszamy do zapoznania się z ofertą Centrum Edukacji Muzealnej MOB przygotowaną na luty i marzec. Będą to warsztaty kolażu, tworzenia magicznych motanek czy spotkania poświęcone obyczajom towarzyskim międzywojennej Bydgoszczy. więcej … |
---|
Warsztaty w przestrzeni edukacyjnej Sztuka od kuchni: SZTUKA OD KUCHNI. GRAFICZNE ŚLADY Miejsce: Centrum Edukacji Muzealnej, Mennica 6 Bilety: 17 zł/uczestnik; 1 zł/opiekun Zapisy: 52 58 59 911; 52 58 59 910; edukacja@muzeum.bydgoszcz.pl DLA KOGO? Uczniowie klas I-III. Ugruntowanie w szkolnej podstawie programowej: uczeń rozwija umiejętność wyjaśniania pojęć: kreska, linia, plama barwna, uczy się rozróżniać rodzaje linii, wyrabia nawyk obserwacji, rozwija zdolność pełniejszej percepcji wizualnej oraz poznaje ciekawe techniki i sposoby wyrażania ekspresji plastycznej. OPIS WARSZTATÓW: W życiu codziennym zostawiamy różnego rodzaju ślady swojej obecności – świadomie lub nieświadomie. Czy zastanawiałeś(aś) się nad tym, jakie ślady zostawiasz każdego dnia? Czy ślad, na przykład linia może występować tylko i wyłącznie na papierze? Czy zauważasz różnego rodzaju linie wokół siebie? Rozejrzyj się! Na warsztatach uczniowie poznają takie środki wyrazu plastycznego jak linia, kreska i plama barwna, a następnie wraz z edukatorem zastanowią się, jakiego rodzaju linii używają artyści w swojej sztuce i jak można je nazwać. W drugiej części warsztatów uczestnicy wykonają pracę plastyczną, posługując się oryginalnym narzędziem rysunkowo-malarskim. więcej … |
---|
Zapraszamy również dzieci, młodzież i dorosłych do odwiedzenia i do zabawy w przestrzeni edukacyjnej POKÓJ ZAGADEK MR6. Czym jest przestrzeń edukacyjna POKÓJ ZAGADEK MR6? Wystrój Pokoju Zagadek MR6 nawiązuje do lat 40. minionego wieku. Jest to przestrzeń interakcji i współzawodnictwa, a także miejsce, w którym można zatrzymać się na chwilę i zanurzyć w wyobraźni, podążając śladami słynnego bydgoskiego kryptologa – Mariana Rejewskiego. Co kryją w sobie stare meble? Gdzie leży klucz do zagadki? Przenieś się w czasie i odkryj tajemnicę pokoju MR6! |
---|
Warsztaty w przestrzeni edukacyjnej Pokój zagadek MR6: POKÓJ ZAGADEK MR6 Miejsce: Centrum Edukacji Muzealnej, Mennica 6 Bilety: 17 zł/uczestnik; 1 zł/opiekun Zapisy: 52 58 59 911; 52 58 59 910; edukacja@muzeum.bydgoszcz.pl DLA KOGO? Uczniowie klas IV – VIII. Ugruntowanie w szkolnej podstawie programowej: uczeń rozwija świadomość, że postęp cywilizacyjny dokonuje się dzięki wiedzy, ocenia wartość wiedzy, doskonali umiejętności w zakresie komunikowania się, współpracy i działania oraz pełnienia roli lidera w zespole, przedstawia oraz sytuuje w czasie i przestrzeni przełomowe wydarzenie II wojny światowej. OPIS WARSZTATÓW: Zajęcia rozpoczynają się projekcją filmu animowanego, stworzonego przez pracowników MOB, wprowadzającego w tematykę życia Mariana Rejewskiego w Bydgoszczy oraz jego pracy na rzecz wywiadu wojskowego. W sali warsztatowej uczestnicy zajmują się tworzeniem zagadek logicznych wg. podanego opisu i instrukcji, a następnie ich rozwiązywaniem w parach. Następnie w Pokoju Zagadek rywalizują ze sobą w grupach, rozwiązując logiczne zadania, ukryte w pomieszczeniu. Poszczególne zagadki prowadzą uczestników do kolejnych, które wykonują wspólnie, ponieważ jednym z celów lekcji jest pokazanie młodzieży wartości pracy zespołowej. Wynikiem rozwiązania ostatniej zagadki jest rząd liczb, który jednocześnie jest kluczem do otwarcia tajemniczych skrzynek z niespodzianką. więcej … |
---|
Muzeum Okręgowe w Bydgoszczy