Po skończonych publicznych beta-testach gry, które odbyły się pod koniec 2022 roku na platformie Steam, pomysłodawcy podjęli trudną decyzję o zamknięciu dostępu do wersji demo. Wynikało to z kilku krytycznych błędów, które mogły spowodować negatywny odbiór gry wśród graczy (błędy takie jak np. przenikanie graczy przez potwory, nagłe umieranie drużyny z głodu itp.).
Miniaturowy zespół deweloperów ciężko pracował nad poprawianiem błędów i rozwijaniem mechanik gry. Ważne były głosy graczy na forum gry na platformie Steam oraz na kanale Discord, dzięki którym jest możliwe stworzenie jak najbardziej dopracowanej i grywalnej wersji gry.
Gra została zgłoszona do Taipei Game Show – Indie Game Award 2023, w którym udało się trafić do grupy finalistów w kategorii „Best Narrative”.
Ujarzmiony został silnik Unreal Engine 5! Jego wykorzystanie w grze to słuszna decyzja, jednak niestety pociągnęła za sobą opóźnienia. Zespół pracował nad rozwojem gry, obiecując graczom na Steam coraz to nowsze terminy upublicznienia demonstracyjnej wersji gry. Najtrudniejsza droga przebyta, która obecnie prowadzi w stronę grywalnych playtestów.
We współpracy z Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubko-Pomorskiej w Wejherowie, zostało zorganizowane wydarzenie Jantar Gamedev 2023, w ramach którego zaproszono graczy do przetestowania gry. Zlokalizowane zostały błędy krytyczne. Udało się także zebrać bardzo wartościowy feedback. Poprawione zostały wszystkie zgłoszone błędy, usprawniono wiele mechanik.
Jeszcze tylko przez tydzień można zapisywać się na publiczne playtesty gry na stronie Steam:
https://store.steampowered.com/app/1764280/Dungeons_of_the_Amber_Griffin/
Po zebraniu feedbacku od graczy, demonstracyjna wersja gry zostanie zamknięta i uruchomiona dopiero podczas zbiórki na platformie Kickstarter.
Źródło: Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubko-Pomorskiej w Wejherowie