Muzeum Podlaskie w Białymstoku we współpracy z Wydziałem Instrumentalno-Pedagogicznym, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki białostockiej Filii Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie, organizuje cykl muzycznych spotkań. Koncerty odbywają się w wyjątkowej scenerii, wśród wybitnych dzieł malarskich na Galerii Malarstwa Polskiego. Zapraszamy 24 maja 2023 r. o godz. 18.00 do białostockiego Ratusza.
Wydarzenie to stanowi połączenie dwóch gałęzi sztuki, muzyki i malarstwa, gdzie akompaniament fortepianu harmonijnie współgra z obrazem, tworząc niezapomniane wrażenia estetyczne. Tego wieczoru usłyszymy wspaniałe utwory m.in.: Mozarta, Schuberta, Paderewskiego czy Vivaldiego.
Bilety na koncert są dostępne w cenie 5 złotych i można je nabyć w kasie muzeum.
Wykonawcy:
Agnieszka Aramowicz – sopran
Grzegorz Ciulkin – bas
Natalia Kendra – sopran
Karolina Kolińska – sopran
Andrzej Michałowski – tenor
Urszula Iżbicka – fortepian
Program:
1. Wolfgang Amadeusz Mozart (1756–1791) – aria koncertująca ,,Vado, ma dove”, KV 583
2. Stanisław Niewiadomski (1859–1936) – ,,Otwórz Janku”, pieśń z op. 39, nr 2
3. Giacomo Puccini (1858–1923) – aria Musetty ,,Quando m’en vo” z II aktu opery ,,Cyganeria”, SC 67
4. Franz Schubert (1797–1828) – ,,Gefrorne Tränen”, pieśń z cyklu ,,Winterreise”, nr 3
5. Franz Schubert (1797–1828) – ,,Der Leierman”, pieśń z cyklu ,,Winterreise”, nr 24
6. Franz Schubert (1797–1828) – ,,Der Tod und das Mädchen”, pieśń z op. 7, nr 3
7. Jacques Halevy (1799–1862) – aria Kardynała Brogniego ,,Si la rigueur” z I aktu opery ,,Żydówka”
8. Henryk Czyż (1923–2003) – ,,Na wzgórzach Gruzji” z cyklu ,,Pożegnania. Trzy pieśni”, do słów Aleksandra Puszkina
9. Henryk Czyż (1923–2003) – ,,Kochałem Panią” z cyklu ,,Pożegnania. Trzy pieśni”, do słów Aleksandra Puszkina
10. Henryk Czyż (1923–2003) – ,,Ostatni raz” z cyklu ,,Pożegnania. Trzy pieśni”, do słów Aleksandra Puszkina
11. Antonio Vivaldi (1678–1741) – ,,Aria del vagante” z oratorium ,,Judyta triumfująca”, RV 644
12. Tadeusz Joteyko (1872–1932) – pieśń królowej Bony ,,Frottola italiana” z opery ,,Zygmunt August”
13. Ludomir Różycki (1883–1953) – piosenka Caton ,,To dawny mój znajomy” z opery ,,Casanova”, 47
14. Antonio Vivaldi (1678–1741) – aria ,,Domine Deus” z ,,Glorii” D-dur, RV 589
15. Wolfgang Amadeusz Mozart (1756–1791) – aria Hrabiny Rozyny ,,Porgi amor” z II aktu opery ,,Wesele Figara”, KV 492
16. Vincenzo Bellini (1801–1835) – arietta ,,Vaga luna, che inargenti” z cyklu ,,Tre ariette”
17. Ludomir Różycki (1883–1953) – aria Ariany ,,Rajski ptak” z opery ,,Młyn diabelski”
Antonín Dvořák (1841–1904) – aria Rusałki ,,Měsíčku na nebi hlubokém” z opery ,,Rusałka”, 114
18. Giacomo Puccini (1858–1924) – aria Lauretty ,,O mio babbino caro” z opery ,,Gianni Schicchi”, SC 88
19. Ignacy Paderewski (1860–1941) – ,,Piosnka dudarza” z cyklu ,,Sześć pieśni”, 18, nr 2
Ignacy Paderewski (1860–1941) – ,,Polały się łzy me czyste” z cyklu ,,Sześć pieśni”, 18, nr 1
20. Francesco Cilea (1866–1950) – aria Frederico ,,È la solita storia” z II aktu opery ,,Arlezjanka”
21. Ernesto De Curtis (1875–1937) – pieśń neapolitańska ,,Torna a Surriento”
22. Salvatore Cardillo (1874–1947) – pieśń neapolitańska ,,Core ’ngrato”
Tekst: Joanna Nierodzik, Muzeum Podlaskie w Białymstoku