Przy akompaniamencie fortepianu, GŁOS i OBRAZ wzajemnie współgrają, tworząc niezapomniane doznania artystyczne. Wszystkich melomanów zapraszamy na ostatnie przed wakacjami muzyczne spotkanie przygotowane przez Muzeum Podlaskie w Białymstoku wraz z Wydziałem Instrumentalno-Pedagogicznym, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina.
Kierownictwo artystyczne, prowadzenie koncertu:
prof. dr hab. Cezary Szyfman – kierownik Katedry Pedagogiki Wokalnej Filii UMFC w Białymstoku
Wykonawcy:
Agnieszka Ewa Aramowicz
klasa prof. dr hab. Cezarego Szyfmana, przy fortepianie dr Urszula Iżbicka
Antonio Vivaldi (1678–1741) – aria „Domine Deus” z „Glorii” D-dur, RV 589
Wolfgang Amadeusz Mozart (1756–1791) – aria Hrabiny Rozyny „Porgi amor, qualche ristoro” z II aktu opery „Wesele Figara”, KV 492
Vincenzo Bellini (1801–1835) – „Vaga luna, che inargenti” z cyklu „Tre ariette”, nr 3
Antonin Dvorak (1841–1904) – aria Rusałki „Mesicku na nebi hlubokem” z I aktu opery „Rusałka”, op. 114
Giacomo Puccini (1858–1924) – aria Lauretty „O mio babbino caro” z opery „Gianni Schicchi”, SC 88
Karol Szymanowski (1882–1937) – pieśń „Uwoz mamo roz” z cyklu „Pieśni kurpiowskie”, op. 58, nr 3
Stanisław Niewiadomski (1859–1936) – pieśń „Dzwony” z cyklu „Jaśkowa dola”, op. 20c, nr 9
Adam Szmerek (ur. 1948) – III erotyk „Daję Ci na pamiątkę”
Feliks Nowowiejski (1877–1946) – pieśń „Pamiętasz Janku”, op. 16, nr 2
Grzegorz Ciulkin
klasa prof. dr hab. Cezarego Szyfmana, przy fortepianie dr Urszula Iżbicka
Jan Sebastian Bach (1685–1750) – aria „Gratias agimus tibi” z Mszy g-moll, BWV 235
Wolfgang Amadeusz Mozart (1756–1791) – aria Leporella „Notte e giorno faticar” z opery „Don Giovanni”, KV 527
Wolfgang Amadeusz Mozart (1756–1791) – aria „Sarastra o Isis und Osiris” z opery „Czarodziejski flet”, KV 620
Stanisław Moniuszko (1819–1872) – aria Skołuby „Ten zegar stary” z opery „Straszny dwór”
Stanisław Moniuszko (1819–1872) – pieśń „Stary Kapral” ze „Śpiewnika domowego”, nr 2
Franz Schubert (1797–1828) – pieśń „Gefrorne Tränen” z cyklu „Winterreise”, D. 911, op. 3
Jacques Fromental Halévy (1799–1862) – aria kardynała de Brogni „Si la rigueur” z I aktu opery „La Juive”
Henryk Czyż (1923–2003) – pieśń „Na wzgórzach Gruzji” z cyklu „Pieśni pożegnania”
Henryk Czyż (1923–2003) – pieśń „Kochałem Panią” z cyklu „Pieśni pożegnania”
Henryk Czyż (1923–2003) – pieśń „Ostatni raz” z cyklu „Pieśni pożegnania”
Natalia Sandra Kendra
klasa dr hab. Marty Wróblewskiej, przy fortepianie dr Urszula Iżbicka
Antonio Vivaldi (1678–1741) – aria „Del vagante” z oratorium „Judyta triumfująca”
Georg Friedrich Händel (1685–1759) – „How beautiful are the feet” z oratorium „Mesjasz”
Georg Friedrich Händel (1685–1759) – rec. „Armida dispietata!” i aria „Lascia ch’iopianga la dura sorte” z II aktu opery „Rinaldo”
Christoph Willibald Gluck (1714–1787) – aria Parysa „O del mio dolce ardor” z I aktu opery „Parys i Helena”
Tadeusz Joteyko (1872–1932) – pieśń Królowej Bony „Frottola Italiana” z opery „Zygmunt August”
Piotr Czajkowski (1840–1893) – aria Jolanty „Oтчего это прежде не знала” z opery „Jolanta”
Gabriel Fauré (1845–1924) – „Chanson d’amour”, op. 27, nr 1
Witold Lutosławski (1913–1994) – pieśń „Spóźniony słowik”
Ludomir Różycki (1883–1953) – „Piosenka Caton” z III aktu opery „Casanova”, op. 47
Źródło: Muzeum Podlaskie w Białymstoku