Przygotowana przez gdańskie TOFU Studio identyfikacja wizualna Muzeum Narodowego w Gdańsku otrzymała Grand Prix w odbywającym się w Paryżu konkursie DNA Paris Design Awards 2023. Uzyskała tytuł Graphic Design of the Year oraz została uznana najlepszym projektem w kategorii GRAFIKA UŻYTKOWA.
DNA Paris Design Awards to inicjatywa w stolicy światowego designu, której misją jest promowanie świeżych rozwiązań z dziedziny szeroko pojętego projektowania. Zarówno w obszarze architektury, wzornictwa przemysłowego, jak również grafiki użytkowej.
W skład tegorocznego Jury DNA Paris Design Awards 2023, oceniającego nadesłane prace, weszli m.in.: Verònica Fuerte (Hiszpania) – projektantka oraz ilustratorka z Barcelony, prowadząca hiszpańskie studio komunikacji wizualnej Hey, Debora Manetti (Włochy) – współwłaścicielka wielokrotnie nagradzanego włoskiego domu typograficznego ZETAFONTS, Rod Reynolds (Francja) – dyrektor kreatywny agencji Dcontract znany ze swoich prac dla takich marek, jak: Rick Owens, adidas, Lacoste, Etudes or Ruinart, Rebeka Arce (Hiszpania) – projektantka multidyscyplinarna i wykładowczyni z Madrytu, pracująca dla takich marek jak Sony Pictures, RedBull, Columbia Records, Shiseido and Thyssen-Bornemisza, czy też Muzeum Narodowe w Barcelonie.
W tegorocznej edycji DNA Paris Design Awards, projektem, który bezapelacyjnie zdobył serca Jury w kategorii Grafika Użytkowa została identyfikacja wizualna Muzeum Narodowego w Gdańsku, przygotowana przez zespół gdańskiego studia TOFU. Projekt otrzymał GRAND PRIX oraz tytuł Projektu Roku. Poza Grand Prix i nagrodą dla identyfikacji Muzeum Narodowego w Gdańsku TOFU Studio wywalczyło także dwa inne trofea.
Oficjalna ceremonia rozdania nagród DNA Paris Design Awards odbędzie się 23 października w Espace Niemeyer w Paryżu.
Źródło: Muzeum Narodowe w Gdańsku