„Jeśli naprawdę kocha się przyrodę, wszędzie można znaleźć piękno” napisał onegdaj Vincent van Gogh do swojego brata Theo. Zainspirowane tymi słowami Muzeum Van Gogha i brytyjska marka zapachowa Floral Street stworzyły nową owocowo-cytrusową wodę perfumowaną „Sunflower Pop” inspirowaną Słonecznikami – jednym z najsłynniejszych arcydzieł Van Gogha.
Zapach został stworzony przez mistrza perfumiarstwa Jérôme’a Epinette’a.
– Zależało mi na uchwyceniu żywiołowości i piękna południa Francji, a jednocześnie namalowaniu upływu dnia – opowiada twórca. – Zacząłem od efektownej nuty głowy, w której poranne słońce ożywa w cytrusach i owocach. Serce wnosi ciepło popołudnia z bogatą i kolorową kwiatową nutą, natomiast baza przenosi nas na wczesny wieczór z makową słodyczą i odrobiną nieoczekiwanego ciepła.
Składniki perfum to m.in. naturalna bergamotka z Kalabrii we Włoszech, która nadaje im świeży, pieprzny, ziołowy zapach, słodka mandarynka oraz aromat miodu.
– Udało nam się uchwycić jasne, żywe odcienie złota i żółci kultowych słoneczników Van Gogha w wyjątkowym i zrównoważonym zapachu, tworząc inny, świeży sposób doświadczania jego sztuki – mówi Emilie Gordenker, dyrektor generalna Muzeum Van Gogha.
Nowy zapach Floral Street x Van Gogh Museum Sunflower Pop jest już dostępny na stronie www.floralstreet.com oraz w sklepie Van Gogh Museum w Amsterdamie. Od 1 sierpnia zapach jest również dostępny w Sephora US. Najmniejsza buteleczka (10 ml) kosztuje 22 euro, największa (100 ml) – 100 euro.