Do 31 marca 2021 r., a następnie co kolejne 4 lata, każdy podmiot publiczny musi opracować raport, w którym opisze jak spełnia minimalne wymagania w zakresie zapewniania dostępności określone w art. 6 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Raport powinien zostać opublikowany na stronie Biuletynu Informacji Publicznej danego podmiotu lub – jeśli nie posiada on BIP – na stronie internetowej. Do sporządzenia raportu należy wykorzystany formularz, który opracował i udostępnił minister ds. rozwoju regionalnego.
Elektroniczną wersję tego formularza większość podmiotów otrzyma do końca lutego br., za pośrednictwem portalu sprawozdawczego Głównego Urzędu Statystycznego. Również przez ten portal podmioty będą mogły uzupełnić swoje raporty, dzięki czemu zostaną one przygotowane w sposób zagregowany również na poziomie wojewódzkim.
Wzór formularza raportu i szczegółowe informacje na temat raportowania z wykorzystaniem portalu GUS dostępne są na stronie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.