Baltimore Museum of Art (BMA) ogłosiło szczegóły swojego planu finansowego (Endowment for the Future), którego realizacja pozwoli muzeum rozszerzyć działalność, a jednocześnie uniknąć bolesnych skutków pandemii. W jego ramach BMA utrzyma, a nawet podwyższy pensje pracowników w całym muzeum, ustanowi specjalne fundusze i programy, wyeliminuje opłaty za wstęp na wystawy specjalne i zwiększy budżet zakupów.
Aby pozyskać środki na uruchomienie Endowment for the Future, BMA zamierza wycofać z kolekcji i sprzedać trzy dzieła: „3” (1987-88) autorstwa Brice’a Mardena, „1957-G” (1957) autorstwa Clyfforda Stilla oraz The Last Supper (1986) Andy’ego Warhola.
Jesienią prace zostaną sprzedane przez Sotheby’s w drodze aukcji publicznej i sprzedaży prywatnej. Muzeum liczy, że ze sprzedaży tych trzech prac pozyska około 65 milionów dolarów. 10 milionów będzie przeznaczone na fundusz zakupowy, ze szczególnym naciskiem na zrównoważenie kolekcji poprzez zakup dzieł wykonanych przez kobiety i artystów kolorowych. Pół miliona dolarów zasili kompleksowy plan instytucjonalny dotyczący wewnętrznej i zewnętrznej różnorodności, równości, dostępności i integracji, a około 54,5 miliona dolarów zostanie przeznaczone na bezpośrednią opiekę nad zbiorami.
BMA spodziewa się rocznego dochodu w wysokości około 2,5 miliona dolarów. Pieniądze te zostaną wykorzystane na pokrycie kosztów badań, konserwację, dokumentację i wystawy, a także wynagrodzenia 46 pracowników. BMA liczy, że będzie miało odpowiednie środki, by stopniowo zwiększać wynagrodzenia, aż do 2022 roku.
Wyższe dochody muzeum mają być efektem wyeliminowania opłat za wstęp na wystawy specjalne (co ma spowodować większy napływ zwiedzających do muzeum) oraz wydłużenia godzin pracy placówki (raz w tygodniu będzie ona czynna do 21).