03.12.2023 (niedziela) godz. 12:30
Jak to jest z tymi Świętami? Czy z niecierpliwością oczekujemy pierwszej gwiazdki na niebie, siadamy za stołem elegancko ubrani i ze wzruszeniem celebrujemy rodzinne szczęście oraz pielęgnujemy polskie tradycje? Czy raczej z ciężkim westchnieniem ruszamy do rodzinnych domów, w oczekiwaniu na coroczny spektakl przejedzenia, zdań powtarzanych od lat i zupełnie nowych uraz, pustych życzeń i rozdrażnienia, któremu winny jest nie tylko za głośno grający telewizor? W jednym z domów w Łódzkim Parku Kultury Miejskiej, muzealnym zwyczajem, „zakonserwowaliśmy” moment spotkania przy wigilijnym stole sprzed kilku dekad. Jednak czujemy, że dzisiaj opowiadamy sobie zupełnie inną opowieść o Świętach.
Zapraszamy na wspólne tropienie tego, ile prawdy na temat tego, jak obecnie przeżywamy Święta, jest w reklamach. Czy faktycznie konserwują one – skuteczniej niż muzea – idylliczną wizję Bożego Narodzenia? Czy jednak coraz śmielej ją dekonstruują, w myśl zasady, że jeśli reklama ma być skuteczna, to musi trafiać do naszych prawdziwych emocji i prawdziwych opowieści?
Spotkanie poprowadzi Grzegorz Wierchowiec, który doradza znanym markom w tworzeniu komunikacji opartej o autorskie metody badawcze. Podczas spotkania wspólnie obejrzymy kilka świątecznych reklam – również tych zaproponowanych przez uczestników. I spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, co mówią o nas i otaczającej nas kulturze.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Kiedy: 3 grudnia (niedziela) godz. 12:30
Limit osób: 40
Bilet: 8 zł
Bilety do nabycia w kasie Muzeum oraz na stronie bilety.cmwl.pl
Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi