Uczniowie wrocławskiego LO nr XIV i LO nr X wraz z kolegami z Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Wrocławskiej stworzyli bezpłatną aplikację do nauki historii. E-storia ma ułatwić opanowanie przedmiotu na poziomie maturalnym.
E-storia to aplikacja edukacyjna mająca pomóc w nauce i wzbudzić zainteresowanie młodych osób historią Polski oraz świata. Stworzyli ją uczniowie wrocławskich szkół. W sumie dziesięć osób, a wśród nich wielokrotni finaliści i laureaci olimpiad oraz międzyszkolnych konkursów historycznych, wiedzy o społeczeństwie, a także ze znajomości prawa.
– Tworzyliśmy aplikację z myślą o koleżankach i kolegach uczących się w szkołach średnich. Jednak z powodzeniem może korzystać z niej każdy, kto chce nauczyć się więcej bądź powtórzyć zdobytą wiedzę z historii – mówi Michał Burduk, jeden z twórców aplikacji . – Dzięki nowoczesnemu interfejsowi aplikacja pozwala na skuteczne zapamiętywanie nowych informacji oraz śledzenie swoich postępów w nauce – dodaje.
Projekt społeczny e-storia tworzony został w ramach Ogólnopolskiej Olimpiady Zwolnieni z Teorii. Poruszane w niej zagadnienia oparte zostały na obowiązującej podstawie programowej oraz informacjach z podręczników historii. Przygotowano także wersję aplikacji w języku ukraińskim.
– Korzystając z aplikacji można wybrać zakres tematyczny testu oraz jego poziom trudności. Z kolei w statystykach dowiemy się np. ile czasu zajęło nam jego rozwiązanie, jaki był wynik i średni czas odpowiedzi na pytania – opowiada Michał Burduk.
W ostatecznym kształcie, aplikacja posiadać będzie również testy do każdego tematu z zakresu podstawy programowej, notatki do lekcji oraz sekcję przygotowującą do egzaminu maturalnego z historii.
– Jesteśmy niezwykle dumni z naszych uczniów. Wiemy, jak dużo pracy włożyli w ten projekt, który pomoże ich kolegom w nauce. Uczą się też pracy w zespole, co w obecnych czasach jest niezwykle potrzebną umiejętnością – mówi Anna Maćkowska, dyrektorka XIV Liceum Ogólnokształcącego we Wrocławiu.
Przygotowując się do stworzenia aplikacji, jej twórcy przeprowadzili wśród uczniów ankietę. 45% respondentów przyznało, że nauka historii sprawia im trudność.
Twórcy aplikacji to uczniowie wrocławskiego LO nr XIV, LO nr X oraz Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego Politechniki Wrocławskiej: Adam Mazurek, Michał Burduk, Stanisław Koziarski, Cyprian Maciąg, Maksymilian Malinowski, Kornel Mruczek, Tobiasz Żelichowski, Filip Dubaniewicz , Wiktor Pokrywka i Patryk Dubaniewicz.