środa, 22 stycznia, 2025

Złoty Spinacz dla kampanii NID

Realizowana przez Narodowy Instytut Dziedzictwa kampania „Stocznia Gdańska warta UNESCO” otrzymała pierwszą nagrodę w konkursie „Złote spinacze”. Jego organizatorem jest Związek Firm Public Relations.

Najważniejszym celem nagrodzonej kampanii było przekonanie opinii publicznej, właścicieli obiektów znajdujących się na terenie stoczni i międzynarodowej komisji ekspertów ICOMOS, że miejsce to, ze względu na swoją wartość historyczną, powinno być wpisane na listę miejsc światowego dziedzictwa. Wymagało to zaangażowania w projekt jak największej liczby Polaków. Popularni youtuberzy przygotowali na tę okazję filmowe opowieści poświęcone ciekawostkom związanym z gdańskim kompleksem, a 22 influencerów na swoich kanałach umieszczało posty ze wspomnieniami o stoczni i hashtagiem #stoczniagdanskanaunesco. W projekt wlączyli się także filmowcy, m.in. reżyser Michael Hoffman, operatorzy Christopher Doyle i Piotr Sobociński oraz aktor Rafał Zawierucha.

W ramach kampanii odbył się też konkurs dla młodych, polskich projektantów na bluzę i czapkę inspirowaną historią zakładu, a ceniony fotograf Michał Szlaga przygotował poświęconą mu wystawę fotografii.

Odzew na nasze działania był fantastyczny – o stoczni znów było głośno w mediach tradycyjnych i społecznościowych. Bardzo się cieszę, że udało nam się opowiedzieć o dziedzictwie kulturowym w sposób przystępny i atrakcyjny dla różnych pokoleń. Złoty Spinacz najlepiej potwierdza, że właściwie pokazana historia może przyciągać i angażować szerokie grono Polaków. Najważniejszym osiągnięciem jest jednak fakt, że wniosek został złożony w terminie, a Centrum Światowego Dziedzictwa UNESCO formalnie go zaakceptowało i skierowało do dalszego procedowania. W połowie stycznia br. gościliśmy w Gdańsku przedstawiciela międzynarodowego panelu ekspertów ICOMOS – jego wizyta stanowi część oceny merytorycznej wniosku, na której wyniki czekamy z wielką nadzieją. Nieocenionym wsparciem jest dla nas zaangażowanie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a w szczególności wiceminister Magdaleny Gawin – Generalnej Konserwator Zabytków, a także Rady Ochrony Zabytków oraz Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

mówi Bartosz Skaldawski, dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa.

Za koordynację zwycięskiej kampanii odpowiadała Anna Gołębicka (autorka strategii i szefowa projektu) i agencja 38 Content Communication.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Pod naszym patronatem

Biblioteka w muzeum (i nie tylko)

Moduł biblioteczny w systemie Muzeo jest dedykowany do zarządzania zbiorami ksi...

Zimowy Wjazd do Huty 2025- Muzeum Przy...

Muzeum Przyrody i Techniki w Starachowicach jak co roku, podczas ferii zimowych...

Profesjonalna ewidencja zbiorów

Każdy pracownik muzeum doskonale zdaje sobie sprawę, jak ważna jest dokładna i ...

Pierwsze z cyklu spotkań – prelekcji d...

Prelekcja trwała 90 min. Obok traktatów o czarownictwie, które były czytane prz...

EKSPOZEO – uniwersalny pomocnik ...

EKSPOZEO to wyposażony w wiele funkcjonalności system, który pomoże muzeom i in...