Realizowana przez Narodowy Instytut Dziedzictwa kampania „Stocznia Gdańska warta UNESCO” otrzymała pierwszą nagrodę w konkursie „Złote spinacze”. Jego organizatorem jest Związek Firm Public Relations.
Najważniejszym celem nagrodzonej kampanii było przekonanie opinii publicznej, właścicieli obiektów znajdujących się na terenie stoczni i międzynarodowej komisji ekspertów ICOMOS, że miejsce to, ze względu na swoją wartość historyczną, powinno być wpisane na listę miejsc światowego dziedzictwa. Wymagało to zaangażowania w projekt jak największej liczby Polaków. Popularni youtuberzy przygotowali na tę okazję filmowe opowieści poświęcone ciekawostkom związanym z gdańskim kompleksem, a 22 influencerów na swoich kanałach umieszczało posty ze wspomnieniami o stoczni i hashtagiem #stoczniagdanskanaunesco. W projekt wlączyli się także filmowcy, m.in. reżyser Michael Hoffman, operatorzy Christopher Doyle i Piotr Sobociński oraz aktor Rafał Zawierucha.
W ramach kampanii odbył się też konkurs dla młodych, polskich projektantów na bluzę i czapkę inspirowaną historią zakładu, a ceniony fotograf Michał Szlaga przygotował poświęconą mu wystawę fotografii.
mówi Bartosz Skaldawski, dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa.
Za koordynację zwycięskiej kampanii odpowiadała Anna Gołębicka (autorka strategii i szefowa projektu) i agencja 38 Content Communication.