piątek, 22 listopada, 2024

Złoty Spinacz dla kampanii NID

Realizowana przez Narodowy Instytut Dziedzictwa kampania „Stocznia Gdańska warta UNESCO” otrzymała pierwszą nagrodę w konkursie „Złote spinacze”. Jego organizatorem jest Związek Firm Public Relations.

Najważniejszym celem nagrodzonej kampanii było przekonanie opinii publicznej, właścicieli obiektów znajdujących się na terenie stoczni i międzynarodowej komisji ekspertów ICOMOS, że miejsce to, ze względu na swoją wartość historyczną, powinno być wpisane na listę miejsc światowego dziedzictwa. Wymagało to zaangażowania w projekt jak największej liczby Polaków. Popularni youtuberzy przygotowali na tę okazję filmowe opowieści poświęcone ciekawostkom związanym z gdańskim kompleksem, a 22 influencerów na swoich kanałach umieszczało posty ze wspomnieniami o stoczni i hashtagiem #stoczniagdanskanaunesco. W projekt wlączyli się także filmowcy, m.in. reżyser Michael Hoffman, operatorzy Christopher Doyle i Piotr Sobociński oraz aktor Rafał Zawierucha.

W ramach kampanii odbył się też konkurs dla młodych, polskich projektantów na bluzę i czapkę inspirowaną historią zakładu, a ceniony fotograf Michał Szlaga przygotował poświęconą mu wystawę fotografii.

Odzew na nasze działania był fantastyczny – o stoczni znów było głośno w mediach tradycyjnych i społecznościowych. Bardzo się cieszę, że udało nam się opowiedzieć o dziedzictwie kulturowym w sposób przystępny i atrakcyjny dla różnych pokoleń. Złoty Spinacz najlepiej potwierdza, że właściwie pokazana historia może przyciągać i angażować szerokie grono Polaków. Najważniejszym osiągnięciem jest jednak fakt, że wniosek został złożony w terminie, a Centrum Światowego Dziedzictwa UNESCO formalnie go zaakceptowało i skierowało do dalszego procedowania. W połowie stycznia br. gościliśmy w Gdańsku przedstawiciela międzynarodowego panelu ekspertów ICOMOS – jego wizyta stanowi część oceny merytorycznej wniosku, na której wyniki czekamy z wielką nadzieją. Nieocenionym wsparciem jest dla nas zaangażowanie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a w szczególności wiceminister Magdaleny Gawin – Generalnej Konserwator Zabytków, a także Rady Ochrony Zabytków oraz Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

mówi Bartosz Skaldawski, dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa.

Za koordynację zwycięskiej kampanii odpowiadała Anna Gołębicka (autorka strategii i szefowa projektu) i agencja 38 Content Communication.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Pod naszym patronatem

Muzeum Małopolski Zachodniej w Wygiełz...

VIII Forum Regionalne Między Małopolską a Górnym Śląskiem pt. „Po nitce do kłęb...

Barwy holi

W starożytnej Mithili – krainie położonej u podnóży Himalajów, poprzecinanej rz...

Pierwsze z cyklu spotkań – prele...

To wydarzenie w Międzyzdrojach otwiera serię spotkań-prelekcji poświęconych szt...

Dwie dusze twórcy ludowego

Otwarcie wystawy: 4 listopada 2024 (wernisaż) wystawa dostępna dla zwiedzającyc...

Ogień. Opowieść o Janis Joplin

Powieść ukazuje burzliwe życie Janis Joplin. W tej wciągającej historii na...