piątek, 29 marca, 2024

Złoty Spinacz dla kampanii NID

Realizowana przez Narodowy Instytut Dziedzictwa kampania „Stocznia Gdańska warta UNESCO” otrzymała pierwszą nagrodę w konkursie „Złote spinacze”. Jego organizatorem jest Związek Firm Public Relations.

Najważniejszym celem nagrodzonej kampanii było przekonanie opinii publicznej, właścicieli obiektów znajdujących się na terenie stoczni i międzynarodowej komisji ekspertów ICOMOS, że miejsce to, ze względu na swoją wartość historyczną, powinno być wpisane na listę miejsc światowego dziedzictwa. Wymagało to zaangażowania w projekt jak największej liczby Polaków. Popularni youtuberzy przygotowali na tę okazję filmowe opowieści poświęcone ciekawostkom związanym z gdańskim kompleksem, a 22 influencerów na swoich kanałach umieszczało posty ze wspomnieniami o stoczni i hashtagiem #stoczniagdanskanaunesco. W projekt wlączyli się także filmowcy, m.in. reżyser Michael Hoffman, operatorzy Christopher Doyle i Piotr Sobociński oraz aktor Rafał Zawierucha.

W ramach kampanii odbył się też konkurs dla młodych, polskich projektantów na bluzę i czapkę inspirowaną historią zakładu, a ceniony fotograf Michał Szlaga przygotował poświęconą mu wystawę fotografii.

Odzew na nasze działania był fantastyczny – o stoczni znów było głośno w mediach tradycyjnych i społecznościowych. Bardzo się cieszę, że udało nam się opowiedzieć o dziedzictwie kulturowym w sposób przystępny i atrakcyjny dla różnych pokoleń. Złoty Spinacz najlepiej potwierdza, że właściwie pokazana historia może przyciągać i angażować szerokie grono Polaków. Najważniejszym osiągnięciem jest jednak fakt, że wniosek został złożony w terminie, a Centrum Światowego Dziedzictwa UNESCO formalnie go zaakceptowało i skierowało do dalszego procedowania. W połowie stycznia br. gościliśmy w Gdańsku przedstawiciela międzynarodowego panelu ekspertów ICOMOS – jego wizyta stanowi część oceny merytorycznej wniosku, na której wyniki czekamy z wielką nadzieją. Nieocenionym wsparciem jest dla nas zaangażowanie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a w szczególności wiceminister Magdaleny Gawin – Generalnej Konserwator Zabytków, a także Rady Ochrony Zabytków oraz Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

mówi Bartosz Skaldawski, dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa.

Za koordynację zwycięskiej kampanii odpowiadała Anna Gołębicka (autorka strategii i szefowa projektu) i agencja 38 Content Communication.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Pod naszym patronatem

Wiosna Jazzowa Zakopane 2024

PROLOGAMI MUZYCZNYMI W KLUBOKAWIARNI STACJI KULTURA W ZAKOPANEM ZAPRASZAMY NA J...

Prolog United Europe Jazz Festiwal ...

Miasto Zakopane oraz Zakopiańskie Centrum Kultury serdecznie zapraszają do Klub...

ŁEMKOWSKO – POGÓRZAŃSKI JARMARK ...

Muzeum - Dwory Karwacjanów i Gładyszów w Gorlicach - oddział Zagroda Maziarska ...

Jarmark Wielkanocny w podpoznańskim Mu...

Wraz z nadejściem wiosny Muzeum Narodowe Rolnictwa zaprasza do Szreniawy (gmina...

Marzanna 17.03.2024. w Muzeum Młynarst...

Miejsce: Muzeum Młynarstwa i Wodnych Urządzeń Przemysłu Wiejskiego w Jaraczu (M...