piątek, 22 listopada, 2024

Muzeum Gdańska poszukuje restauratora

Muzeum Gdańska ogłosiło drugi konkurs na operatora kawiarni i restauracji w Wielkim Młynie. Potencjalny najemca przez 3 lata będzie prowadził dwa lokale o łącznej powierzchni 223 metrów kwadratowych. Wśród czterech kryteriów najważniejsze okażą się doświadczenie oraz koncepcja. Rozstrzygnięcie nastąpi na początku lipca 2021 r.

Wielki Młyn, przyszła siedziba nowego Muzeum Bursztynu, jako atrakcja turystyczna ma szansę w przyszłości przyjmować minimum 200 tys. zwiedzających rocznie. Pierwszy konkurs na operatora punktów gastronomicznych nie został rozstrzygnięty. Z naszego punktu widzenia najważniejsze są doświadczenie i pomysły najemcy. Poprowadzi on dwa punkty umożliwiające obsługę klienta masowego i tego o bardziej wyrafinowanych potrzebach

mówi Waldemar Ossowski, dyrektor Muzeum Gdańska.

Obiektem konkursu są dwa lokale. Restauracja składa się z dwóch pomieszczeń, tj. kuchni o powierzchni 83,2 m2 oraz sali o powierzchni 72,4 m2. Lokal, dzięki odrębnemu wejściu od strony Placu Heweliusza, będzie mógł być otwarty niezależnie od godzin otwarcia Muzeum.

Drugi lokal to punkt gastronomiczny składający się z trzech stref, tj. zaplecza o powierzchni 27,8 m2 i przestrzeni konsumpcyjnej o powierzchni ok. 20 m2. Położony tuż przy wyjściu punkt będzie czynny w godzinach otwarcia Muzeum. W sezonie letnim najemca będzie mógł również prowadzić działalność w ogródku o dodatkowej powierzchni 20 m2, położonym na zewnątrz Wielkiego Młyna.

Pozyskane oferty będą rozpatrywane według czterech kategorii. Najwięcej, aż 50% otrzyma oferent, który zaproponuje najwyższy czynsz. Proponowana stawka procentowa od uzyskanego miesięcznego przychodu ma z kolei wartość 20%. Najemca, który wykaże minimum 6-letnie doświadczenie, zyskuje 15%. W praktyce najważniejsze będą koncepcja działalności gastronomicznej wraz z koncepcją aranżacji wnętrz lokali. Wartość tej kategorii to 15%.

Zależy nam, by działalność najemcy korespondowała z charakterem obiektu i Muzeum Bursztynu. Mile widziane będą oferty, które wizualnie będą pasować do koloru bursztynu i czerni sal wystawowych Wielkiego Młyna. Z drugiej strony, takie warunki powinny spełniać również nazwy, które zwiedzający i klienci znajdą w menu

dodaje Waldemar Ossowski.

Oferty można składać do 30 czerwca br., godz. 10:00.

Zobacz szczegółowe zasady konkursu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Pod naszym patronatem

Muzeum Małopolski Zachodniej w Wygiełz...

VIII Forum Regionalne Między Małopolską a Górnym Śląskiem pt. „Po nitce do kłęb...

Barwy holi

W starożytnej Mithili – krainie położonej u podnóży Himalajów, poprzecinanej rz...

Pierwsze z cyklu spotkań – prele...

To wydarzenie w Międzyzdrojach otwiera serię spotkań-prelekcji poświęconych szt...

Dwie dusze twórcy ludowego

Otwarcie wystawy: 4 listopada 2024 (wernisaż) wystawa dostępna dla zwiedzającyc...

Ogień. Opowieść o Janis Joplin

Powieść ukazuje burzliwe życie Janis Joplin. W tej wciągającej historii na...