JAK (ROZ)CZAROWAĆ KLIENTA, czyli etykiety fabryczne z przełomu XIX i XX wieku
24 lutego (sobota) godz. 12:30 i 14:00
Dzisiaj nad kreacją marki pracują wyspecjalizowane agencje reklamowe. Aby zwrócić uwagę klienta, firmy prześcigają się w opracowywaniu strategii i identyfikacji. A jak było kiedyś? Jak fabryki i przedsiębiorstwa radziły sobie z budowaniem swojego wizerunku? Prześledzimy to na podstawie druków reklamowych łódzkich zakładów przemysłowych i handlowych z przełomu XIX i XX wieku.
Zapraszamy na spotkanie, podczas którego przedstawimy Wam unikatową kolekcję etykiet, winiet i rachunków firmowych, które trafiły w ostatnim czasie do zbiorów naszego muzeum.
Druki reklamowe, które Wam pokażemy, zachwycają bogactwem detali, precyzją i starannością wykonania. A jednocześnie, poprzez swój kunszt i dbałość o najmniejszy szczegół, stanowią przykład grafiki użytkowej, której nie spotkamy w obecnych czasach.
Aby pokazać potęgę zakładów, powszechnie umieszczano na nich panoramę fabryki z lotu ptaka. Cechuje je z reguły wierność detali przy jednoczesnym wyolbrzymianiu całego założenia architektonicznego. Umiejętne manipulowanie perspektywą sprawiało, że niewielka nawet fabryczka wyglądała jak olbrzymi kombinat. Odległość Łodzi od głównych rynków zbytu sprawiała, że był to jeden z niewielu możliwych sposobów reklamy.
Serdecznie zapraszamy wszystkich miłośników historii Łodzi, przemysłu, ale i designu.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
Kiedy: 24 lutego (sobota) godz. 12:30 i 14:00
Limit osób: 12
Bilet: 8 zł
Uwaga! Z biletem na spotkanie możecie odwiedzić także wystawę stałą MIASTO-MODA-MASZYNA!
Bilety do nabycia w kasie Muzeum oraz na stronie bilety.cmwl.pl
Sylwia Meyer-Olejarczyk, Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi