Muzeum Sztuki w Łodzi poszukuje pracownika na stanowisko: kierownik Działu Komunikacji – rzecznik prasowy.
Zadania merytoryczne:
- opracowywanie i realizowanie strategii komunikacji organizacji;
- dbałość i spójność działań PR Muzeum z komunikacją z otoczeniem;
- tworzenie i realizacja harmonogramów działań PR;
- przygotowanie i dystrybucja komunikatów prasowych i informacji prasowych,
- bieżący monitoring mediów, w tym przeglądanie, analizowanie i archiwizowanie materiałów prasowych;
- organizacja konferencji prasowych i wywiadów;
- przygotowywanie projektów informacji dla mediów w ramach planowanych działań (konferencje prasowe, briefingi, kampanie informacyjne);
- współpraca i budowanie relacji z dziennikarzami, w tym opieka dotycząca obecności dziennikarzy podczas wydarzeń organizowanych przez Muzeum;
- opracowywanie i redagowanie biuletynów i newsletterów;
- prowadzenie BIP, stron www i profili w mediach społecznościowych;
- opracowywanie raportów i sprawozdawczości z działań PR;
- współpraca z kontrahentami zewnętrznymi;
- prowadzenie działalność PR w ramach realizowanych projektów finansowych ze źródeł zewnętrznych np. środków UE;
- koordynacja działań komunikacyjnych w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej;
- aktywny udział w pozyskiwaniu środków zewnętrznych na działalność promocyjną instytucji;
- prowadzenie ewaluacji realizowanej działalności promocyjnej oraz potrzeb odbiorców.
Zadania kierownicze:
- tworzenie i realizacja planów i sprawozdań budżetowych w ramach prowadzonej działalności edukacyjnej;
- przygotowywanie pism, dokumentów, treści publikacji, materiałów informacyjnych, ofert związanych z działalnością działu itp. zgodnie z obowiązującymi przepisami ogólnymi i wewnętrznymi;
- zbieranie i opracowywanie danych dla celów sprawozdawczych, przygotowywanie sprawozdań i raportów;
- zarządzanie zespołem i koordynacja pracy podległych pracowników (zespół do 10 osób);
- delegowanie, ewaluacja, egzekwowanie i nadzór nad realizacją zadań działu;
- rozwijanie umiejętności pracowników działu.
Wymagania:
- wykształcenie wyższe;
- minimum dwuletnie doświadczenie zawodowe na zbliżonym stanowisku w instytucji publicznej;
- biegła znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie;
- wiedza i doświadczenie w współpracy z mediami;
- otwartość na otoczenie, łatwość porozumiewania się z mediami w mowie i w piśmie;
- wiedza i doświadczenie w koordynacji projektów oraz współpracy z partnerami zewnętrznymi;
- umiejętność planowania, delegowania zadań i wyznaczania priorytetów sobie oraz zespołowi;
- nienaganny wygląd zewnętrzny i wysoka kultura osobista;
- etyka zawodowa i profesjonalizm w podejmowanych działaniach;
- obowiązkowość, rzetelność i terminowość;
- umiejętność pracy i szybkiego podejmowania decyzji w warunkach stresowych.
Muzeum oferuje:
- forma zatrudnienia: pełen etat, umowa na czas określony w perspektywie umowa na czas nieokreślony;
- możliwość pracy w ramach elastycznych godzin pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa pracy (system czasu równoważnego);
- wynagrodzenie zasadnicze brutto: 4800-5000 PLN (kwota wynagrodzenia zasadniczego ustalana indywidualnie po przeanalizowaniu osiągnięć zawodowych kandydata/kandydatki; wynagrodzenie miesięczne brutto będzie ponadto zawierać dodatki płacowe przewidziane przepisami wewnętrznymi instytucji.
Dokumenty należy składać do 31 stycznia 2023 r.
Pełna oferta pracy na stronie Pracuj w kulturze.