Muzeum Żołnierzy Wyklętych w Ostrołęce prowadzi rekrutację na następujące stanowisko: kierownik/kierowniczka działu naukowo-wydawniczego.
Obowiązki:
- kierowanie działalnością naukową i popularnonaukową Muzeum w zakresie historii powojennego podziemia antykomunistycznego, a także XX-wiecznej historii Polski oraz historii Ostrołęki i Mazowsza,
- organizowanie inicjatyw mających na celu prezentację i upowszechnianie wyników badań (wykładów, konferencji, seminariów),
- zarządzanie działalnością wydawniczą Muzeum – współtworzenie planu wydawniczego, koordynacja procesu przygotowania i produkcji wydawnictw,
- nadzór merytoryczny nad wystawą stałą oraz współtworzenie planu wystaw czasowych,
- opracowywanie scenariuszy wystaw,
- nawiązywanie i rozwijanie współpracy z krajowymi i zagranicznymi instytucjami naukowo-badawczymi i edukacyjnymi,
- koordynacja współpracy z innymi działami Muzeum,
- organizowanie pracy podległych pracowników,
- zarządzanie budżetem działu.
Wymagania:
- wykształcenie wyższe w dziedzinie nauk humanistycznych lub nauk społecznych,
- minimum dwuletnie doświadczenie w pracy w muzeum lub w instytucji kultury lub instytucji naukowej, w obszarze działalności naukowej lub wydawniczej lub związanej z organizacją wystaw,
- dorobek naukowy związany z historią Polski w XX wieku lub dziedzictwem kulturowym lub muzealnictwem,
- doświadczenie w organizacji wystaw i koordynacji procesu wydawniczego,
- znajomość tematyki powojennego podziemia antykomunistycznego,
- doświadczenie w zarządzaniu zespołem osób,
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2 lub wyższym.
Mile widziane:
- stopień doktora w dziedzinie nauk humanistycznych lub nauk społecznych,
- wiedza z zakresu XX-wiecznej historii Ostrołęki i Mazowsza,
- znajomość języka rosyjskiego i/lub niemieckiego.
Oferujemy:
- dużą samodzielność w wyznaczaniu kierunków i planowaniu pracy działu,
- wynagrodzenie w przedziale 6000-7200 zł oraz dodatek funkcyjny,
- pracę stacjonarną w biurze Muzeum przy ul. Traugutta 19 w Ostrołęce,
- umowę o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy,
- dofinansowanie do pakietu zdrowotnego.
Zainteresowane osoby prosimy o przesłanie CV oraz listu motywacyjnego do dnia 20.10.2024 r. na adres: sekretariat@muzeumzolnierzywykletych.pl (w tytule wiadomości należy wpisać: „Kierownik/kierowniczka działu naukowo-wydawniczego”).
Informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi osobami. Uprzejmie prosimy o zamieszczenie w treści przesyłanych dokumentów aplikacyjnych klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Obowiązek informacyjny REKRUTACJA
Przekazanie danych osobowych wykraczających poza zakres wskazany w art. 22¹ Kodeksu Pracy jest dobrowolne, ich umieszczenie w przesyłanej aplikacji stanowi zgodę na ich przetwarzanie.
Jeżeli przekazane dane obejmują dane szczególnej kategorii (sprecyzowane w art. 9 RODO, np. dotyczące zdrowia lub orzeczeń o niepełnosprawności) niezbędne jest zastosowanie klauzuli
o treści:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Muzeum Żołnierzy Wyklętych danych osobowych szczególnej kategorii określonych w art. 9 RODO zawartych w dokumentach aplikacyjnych przekazanych przeze mnie z własnej inicjatywy.’’
Aplikacje, które będą zawierały dane osobowe szczególnej kategorii, ale nie będą opatrzone powyższą klauzulą, zostaną zanonimizowane w zakresie danych szczególnej kategorii.
Informujemy o przysługującym prawie do wycofania zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Uprzejmie informujemy:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej RODO) uprzejmie informujemy, że:
- Administratorem Twoich danych osobowych (ADO) jest: Muzeum Żołnierzy Wyklętych,
ul. Traugutta 19, 07-410 Ostrołęka, email: sekretariat@muzeumzolnierzywykletych.pl. - Z inspektorem ochrony danych możesz skontaktować się pod adresem e-mail: odo@muzeumzolnierzywykletych.pl lub korespondencyjnie na adres ADO.
- Dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia rekrutacji i na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. a) RODO w zakresie jakim osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę poprzez przesłanie aplikacji na przetwarzanie swoich danych osobowych zwykłych w jednym lub większej liczbie określonych celów;
- art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
- art. 9 ust 2 lit. a) RODO, czyli osoba, której dane dotyczą, wyraziła wyraźną zgodę na przetwarzanie szczególnej kategorii danych osobowych, w jednym lub kilku konkretnych celach;
W sytuacji, gdy stanowisko, na które Pani/Pan aplikuje wymaga przedstawienia zaświadczenia o niekaralności, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, ADO będzie wymagał dostarczenia informacji o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
- Przystąpienie do rekrutacji oraz zgoda na przetwarzanie danych szczególnej kategorii są dobrowolne. Jeżeli kandydat zdecydował o dobrowolnym przystąpieniu do rekrutacji, podanie danych wynikających z art. 22¹ Kodeksu Pracy jest niezbędne.
- Odbiorcą danych osobowych mogą zostać:
- uprawnione organy publiczne,
- podmioty dostarczające korespondencję,
- podmioty współpracujące z Muzeum Żołnierzy Wyklętych, przetwarzające je na zlecenie Muzeum Żołnierzy Wyklętych,
- podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.
- podmioty świadczące usługi dostarczania i wsparcia technicznego urządzeń
i systemów ADO, - podmioty wykonujące usługi niszczenia dokumentacji.
- Dane zostaną zniszczone niezwłocznie po zakończeniu procesu rekrutacji. Jeżeli została zawarta odrębna zgoda na dalsze wykorzystanie informacji uzyskanych w procesie rekrutacji, usunięcie nastąpi po wskazanym okresie.
- Informujemy o przysługującym prawie do:
- dostępu do swoich danych osobowych i żądania ich kopii,
- sprostowania (poprawienia) swoich danych osobowych,
- żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych,
- przenoszenia danych,
- wycofania zgody w dowolnym momencie, wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,
- usunięcia danych, jeżeli nie zachodzą przesłanki wyłączające prawo wskazane art. 17 ust. 3 RODO,
- dostępu do swoich danych osobowych i żądania ich kopii,
- Z uprawnień możesz skorzystać kontaktując się pisemnie lub e-mail z ADO lub IOD
(pkt 1, 2). - Informujemy o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego. W Polsce organem takim jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.