Muzeum w Dreźnie zaprasza w pełną wrażeń podróż w czasie. Można tu wejść do kilku wagonów i lokomotyw z różnych epok i zanurzyć się w atmosferze tamtych lat. Eksponaty, z których część nigdy wcześniej nie była prezentowana, pozwalają zrozumieć, jak transport kolejowy zmienił życie ludzi, jak kształtuje teraźniejszość i jak może wyglądać przyszłość.

Kolej była punktem wyjścia i motorem industrializacji Niemiec, fundamentalne kroki w tej dziedzinie podjął drezdeński geniusz inżynieryjny Johann Andreas Schubert, który zbudował „Saxonię” 1839, pierwszą funkcjonalną niemiecką lokomotywę. W pierwszej części wystawy Schubert wita zwiedzających osobiście w swoim warsztacie poprzez spektakularnie zainscenizowane wielkoformatowe projekcje. Można też zobaczyć jedyną oryginalną replikę „Saxonii”.
Jest też „Muldenthal” zbudowana w 1861 roku i uważana za najstarszą całkowicie zachowaną niemiecką lokomotywę. A jak podróżowała księżniczka saskiego dworu? To można sprawdzić osobiście.
Wystawa koncentruje się na takich tematach, jak koleje państwowe w okresie rozkwitu pod koniec XIX wieku, Deutsche Reichsbahn do końca 2 wojny światowej, koleje w podzielonych Niemczech, a także teraźniejszość i przyszłość transportu kolejowego.



Oprócz Johanna Andreasa Schuberta na wystawie spotkać można wiele innych osób, które opowiadają o swojej codzienności pociągiem, pracy w pociągu i podróżowaniu pociągiem w projekcjach i nagraniach audio i video w różnych punktach wystawy.
Foto: Archiwum zdjęć Waggonbau Görlitz