Ponad 1,6 miliona wizyt na Jarmarku Bożonarodzeniowym we Wrocławiu – świąteczna magia przyciągnęła tłumy!
Wrocławski Jarmark Bożonarodzeniowy 2024/2025 przyciągnął 812 tysięcy gości, którzy zrealizowali aż 1,6 miliona wizyt. To ogromny sukces, który potwierdza rosnącą popularność tej wyjątkowej wrocławskiej tradycji. W porównaniu do ubiegłego roku, kiedy to Jarmark odwiedziło 788 tysięcy osób, a całkowita liczba wizyt wyniosła 1,476 miliona, tegoroczna edycja zanotowała wzrost o ponad 100 tysięcy wizyt!
Badanie liczby uczestników oraz ich pochodzenia opierało się na analizie danych z telefonów komórkowych.
Mieszkańcy Wrocławia i Dolnego Śląska dominują
Największą grupą uczestników Jarmarku byli mieszkańcy Wrocławia, którzy stanowili aż 62% wszystkich odwiedzających. Łącznie, 76% wszystkich uczestników pochodziło z Dolnego Śląska. Wrocław stał się więc centrum świątecznej radości nie tylko dla swoich mieszkańców, ale także dla osób z całego regionu.
Goście z całej Polski i zagranicy
Jarmark we Wrocławiu przyciągnął także turystów z innych części Polski. Najliczniejszą grupę krajowych odwiedzających stanowili mieszkańcy Mazowsza (31%), a następnie Wielkopolski (17%) oraz Śląska i Łódzkiego (po 12%). Udział krajowych uczestników wyniósł 14%, co pokazuje, jak duże jest zainteresowanie wydarzeniem w skali całego kraju.
Również zagraniczni goście licznie odwiedzili wrocławski Jarmark. W sumie stanowili oni blisko 6% wszystkich uczestników – najczęściej odwiedzali nas Niemcy, Czesi oraz Ukraińcy.
„Wrocławski Jarmark to już nie tylko punkt na mapie świątecznych wydarzeń, ale prawdziwa wizytówka naszego miasta. Z radością obserwujemy, jak każdego roku przyciąga on coraz więcej gości, nie tylko z Wrocławia, ale także z całej Polski i zagranicy. To doskonała okazja, by wspólnie celebrować magiczny czas Bożego Narodzenia” – podkreśla Małgorzata Golak, Dyrektor Biura Rozwoju Gospodarczego Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Jarmark to nie tylko handlowe stoiska – to także festiwal świątecznych emocji, który przez 40 dni oferował niezliczone atrakcje: od koncertów, przez warsztaty świąteczne dla dzieci, artystyczne widowiska, po magiczne Mikołajki i wspólne kolędowanie. Aż 17 dni dodatkowych wydarzeń sprawiło, że odwiedzający mogli cieszyć się różnorodnością oferty, której celem było łączenie ludzi i tworzenie wspólnej, świątecznej atmosfery. Dzięki współpracy z miastem oraz lokalnymi firmami, Jarmark przyciąga tysiące turystów, generując dodatkowe przychody dla setek lokalnych firm, od hoteli po restauracje. Co więcej, wielu gości odwiedza także inne atrakcje Wrocławia.
Z badania wynika, że turyści odwiedzający jarmark, najczęściej zwiedzali również Ostrów Tumski, Bulwary Nadodrzańskie oraz Dzielnicę Wzajemnego Szacunku.
Rekordy popularności, wrocławskie święta w międzynarodowym świetle
Jarmark Bożonarodzeniowy w Wrocławiu to jedno z najważniejszych wydarzeń w okresie świątecznym, które zyskało międzynarodowe uznanie. Wrocław znalazł się wśród miast, które zachwycają swoją świąteczną atmosferą, obok takich metropolii jak Wiedeń, Mediolan czy Praga. Międzynarodowe media, w tym brytyjski „Daily Mail”, niemiecki „Die Welt” czy amerykański serwis „The Huffington Post” zachwycają się wrocławskim jarmarkiem, a w 2024 roku o wydarzeniu entuzjastycznie pisały również „Daily Express” i CNN.
„Wysoka ocena Wrocławia na tle innych europejskich miast to zarazem duże wyróżnienie i równie wielka odpowiedzialność za podtrzymanie wypracowanej przez lata marki. Jarmark wrocławski stał się symbolem świątecznej tradycji, która nie tylko przyciąga turystów przynoszących wymierny przychód lokalnym przedsiębiorcom i budżetowi miasta, ale także wzmacnia naszą tożsamość i promuje Wrocław na całym świecie” – mówi Radosław Michalski, Dyrektor Departamentu Marki Miasta Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Natalia Prostak