Kim są odwiedzający muzea i galerie? Dlaczego do nich chodzą i co mówią o nich swoim znajomym? Mają 5 czy 85 lat? Wszystko, co chcielibyście o bywalcach i bywalczyniach instytucji kultury wiedzieć, ale boicie się zapytać, będzie niebawem jasne. Trzy stołeczne instytucje kultury: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki oraz Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie wspólnie realizują szóstą odsłonę pionierskiego badania publiczności Poznajmy się lepiej!.
Odwiedzający będą zapraszani do podzielenia się opiniami o oglądanych wystawach oraz o instytucjach jako takich. Wyniki badania będą źródłem bezcennej wiedzy dla wszystkich osób pracujących w instytucjach zajmujących się sztuką w całym kraju. Projekt badawczy Poznajmy się lepiej! od 4 lat realizowany jest wspólnie przez trzy warszawskie instytucje. Partnerem merytorycznym badania jest Kolektyw Badawczy. Wyniki poprzednich 5 etapów badania każdorazowo były ze sobą zestawiane i analizowane; staną się także dodatkowym punktem odniesienia dla zaplanowanej właśnie 6. fali badania.
deklaruje Michalina Musielik–Wypych z Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki.
Jak przebiega badanie? To proste: w nadchodzących tygodniach w każdej z trzech stołecznych instytucji na odwiedzających czekać będzie krótka ankieta do wypełnienia drogą elektroniczną lub online. Ankiety – w wersji papierowej lub elektronicznej – znajdować się będą w specjalnie wyznaczonych miejscach, usytuowanych w pobliżu przestrzeni wystawienniczych. W każdej z instytucji będą też pracownicy odpowiadający na ewentualne pytania osób biorących w badaniu. Badanie rozpocznie się we wszystkich instytucjach 3 października 2020.
Projekt badawczy Poznajmy się lepiej! jest inicjatywą pracowników i pracowniczek trzech zaangażowanych w niego instytucji.
podsumowuje Marta Skowrońska–Markiewicz z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
Organizatorzy: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Partner badania: Kolektyw Badawczy
Partnerzy medialni: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Aktivist!, Dwójka, TVP Kultura.
inf. prasowa