niedziela, 22 grudnia, 2024

RETRO ORCHESTRA: W RYTMACH SWINGU I JAZZU

„W rytmach Swingu i Jazzu” to koncert wyjątkowy, nawiązujący do standardów swingowych lat 30. i 40. oraz do subtelnych brzmień jazzowych. Własny i wyjątkowy styl muzyczny to efekt niepowtarzalnego składu zespołu oraz autorskich, niebanalnych aranżacji utworów z repertuarów „światowych ikon” tego gatunku muzyki. Podczas koncertu zespół wykona pogodne standardy swingowe, nastrojowe ballady jazzowe, a także energetycznie swingujące przeboje z tamtych lat.
W programie koncertu m.in.: Autumn leaves, Strangers in the night, Nice’n’ Easy, Cheek to cheek. Sway, Fly me to the moon, Szarp pan bas, Popatrzy w oczy taki ktoś.

Retro Orchestra wystąpi w składzie: Ola Błachno – wokal, Radek Łukaszewicz – kontrabas, Piotr Kopietz – akordeon, aranżacje, kierownictwo artystyczne.


Ola Błachno – wokalistka, kompozytorka, skrzypaczka, autorka tekstów. Absolwentka klasy skrzypiec PSM II st. im. J. Elsnera w Warszawie oraz Wydziału Piosenki w PSM II st. im. F. Chopina w Warszawie, a także wokalistyki jazzowej w Policealnym Studium Jazzu im. H. Majewskiego i wokalistyki jazzowej w Universität der Künste Berlin (Jazz-Institut Berlin), gdzie kształciła się pod okiem takich mistrzów jak: Judy Niemack, Greg Cohen, Andrzej Jagodziński, Iza Zając. W 2022 roku otrzymała dwa dyplomy magisterskie, kończąc wydział kompozycji i aranżacji jazzowej w Universität der Künste Berlin oraz równocześnie wydział wokalistyki jazzowej w „Hochschule für Musik FRANZ LISZT Weimar”.
W 2019 roku wydała debiutancki album jazzowy „How To Be Me” i współtworzyła z niemieckim NDR Bigband projekt „God is now”, a także wzięła udział w projekcie ”Babylon Europa”- prezentującym artystów z kilkunastu krajów Europy, a organizowanym przez the European Union National Institutes for Culture. W 2017 roku nagrała płytę „Planet 9” w ramach projektu studentów Jazz-Institut Berlin. W 2016 roku została solistką w Berliner JugendJazzOrchester koncertując wielokrotnie na berlińskiej scenie muzycznej (współpracując ze światowej sławy kompozytorem i dyrygentem, Richardem DeRosa). Jest m.in. finalistką konkursu na Indywidualność Jazzową 2020 w ramach festiwalu Jazz nad Odrą, zdobyła III nagrodę w konkursie na Nową Nadzieję Jazzu 2018 w ramach Novum Jazz Festival, II nagrodę na Międzynarodowym Konkursie NIEMEN NON STOP, I nagrodę na Festiwalu Piosenek Jacka Kaczmarskiego „Źródło wciąż bije”. Brała udział w wielu festiwalach i ponad 30 warsztatach muzycznych w kraju i za granicą. Z orkiestrą kameralną „DIVERTIMENTO” przez sześć lat koncertowała w kraju i za granicą. Współpracowała także z Filharmonią Narodową oraz teatrem Rampa. Aktualnie komponuje, wydała też tom poezji „Daj się słyszeć”.

Radek Łukaszewicz – kontrabasista, gitarzysta basowy. Absolwent PSM II st. im. J. Elsnera w Warszawie w klasie kontrabasu klasycznego prof. Adama Kotuli oraz Wydziału Jazzu PSM II st. im. F. Chopina w Warszawie w klasie kontrabasu prof. Adama Cegielskiego. Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie kontrabasu prof. Jacka Niedzieli-Meiry.
Swoje zainteresowania koncentruje na szeroko pojętej muzyce rozrywkowej, a w szczególności jazzowej i swingowej. W tym zakresie jest zdobywcą szeregu nagród i wyróżnień na krajowych i międzynarodowych konkursach oraz prestiżowych festiwalach muzycznych (m.in.: Międzynarodowe Integracje Muzyczne Żyrardów 2011, Jazz Contest Tarnów 2013, Anima Wrocław 2013, Dusseldorfer Jazz Rally, Jazz Nad Odrą, Art Jazz Cooperation, Krokus Jazz Festiwal). Koncertował na wielu scenach muzycznych w kraju i za granicą, współpracował z licznymi i różnymi stylistycznie zespołami (m.in. Zbigniew Namysłowski Super Band, Sango, Perfect Girls 'n’ Friends Orchestra Wojciecha Zielińskiego, Sienna Gospel Choir, Jazztelmeni, Paweł Kowalczyk Big Band Project, Big Band Akwarium USG trio, Big Band Aleksandra Mazura, Filip Miguła Trio, Harmony Trejo). Aktualnie występuje z Eweliną Flintą, Retro Orchestrą, w warszawskiej Scenie Relax oraz w Narodowym Starym Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie. Ponadto współtworzy Jakub Żołubak Trio.

Piotr Kopietz – multiinstrumentalista, aranżer, kompozytor. Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie akordeonu. Umiejętności wykonawcze doskonalił również na Universität für Musik und darstellende Kunst w Grazu w klasie prof. Janne Rättyä. Należy do grona kilku muzyków w Polsce grających na narodowym instrumencie argentyńskim – bandoneonie oraz jest jednym z niewielu koncertujących na rzadkim instrumencie francuskim – akordinie.
Laureat kilkunastu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów muzycznych. Koncertuje solo, w zespołach kameralnych oraz z towarzyszeniem orkiestr symfonicznych w Polsce i poza jej granicami. Prezentował muzykę klasyczną, rozrywkową, improwizowaną i world music na wielu festiwalach i scenach koncertowych. Nagrywa muzykę klasyczną i rozrywkową dla radia, telewizji, teatru i filmu. Jako solista-akordeonista współpracował m.in. ze zdobywcą Oscara Janem A.P. Kaczmarkiem, nagrywając muzykę kompozytora. Przez 5 sezonów artystycznych wykonywał muzykę na żywo w spektaklu „Tango Piazzolla” w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie. W 2020 roku koncertował ze światowej sławy skrzypkiem Roby’m Lakatosem, nagrywając m.in. płytę „World Tangos”.
Jest twórcą oraz kierownikiem artystycznym kilkunastu zespołów i projektów muzycznych (w tym m.in. Sentido oraz Retro Orchestra). Na stałe występuje w zespołach Gang Tango (czołowy polski zespół wykonujący tanga świata) i Orkiestra Adria (nawiązująca składem i idiomem brzmieniowym do zespołów występujących w międzywojennych lokalach i teatrach rewiowych Warszawy). W 2011 r. nagrał płytę „Retrato” (z tangami argentyńskimi i kompozycjami własnymi), a w 2021 płytę „World of Orient” (w klimacie szeroko pojętej muzyki Orientu). Jest aranżerem wszystkich utworów na obu płytach oraz we wszystkich własnych projektach muzycznych. Jako aranżer współpracował też m.in. z Kayah, Kubą Badachem, Katarzyną Cerekwicką, Anną Karwan, Lalą Czaplicką, Sentido, Orkiestra Adria, Gang Tango, Retro Orchestra.
Wybitny brazylijski artysta i dyrygent Jose Maria Florencio powiedział o nim : „…[dzięki twórczości Piotra Kopietza] Polska zaczyna być miejscem, gdzie kompozycje na bandoneon i tango powstają na poziomie co najmniej tak wspaniałym, jak na poziomie samego Astora Piazzolli. Mamy fantastycznego kompozytora…”.
Więcej: https://www.kop-art.art/piotr-kopietz

6 sierpnia 2023, godz. 18:00
Pawilon Włoski Pałacu Branickich, Białystok
wstęp wolny

Źródło: Białostocki Ośrodek Kultury

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Pod naszym patronatem

EKSPOZEO – uniwersalny pomocnik ...

EKSPOZEO to wyposażony w wiele funkcjonalności system, który pomoże muzeom i in...

Jarmark Bożonarodzeniowy w podpoznańsk...

Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolno-Spożywczego w Szreniawie (gmina Kom...

Całe piękno świata

Poruszająca opowieść strażnika Metropolitan Museum of Art o sztuce i ...

Mistrzynie. Eseje o polskich artystkac...

Mistrzynie to stworzony przez Dagmarę Budzbon-Szymańską zbiór esejów na te...

Dwie dusze twórcy ludowego

Otwarcie wystawy: 4 listopada 2024 (wernisaż) wystawa dostępna dla zwiedzającyc...