niedziela, 23 lutego, 2025

Specjalista ds. przygotowania i realizacji wystaw w MHP w Warszawie

Muzeum Historii Polski w Warszawie poszukuje osoby na stanowisko: Specjalista ds. przygotowania i realizacji wystaw.

Zadania:

  • Przygotowywanie samodzielnie lub we współpracy scenariusza wystawy / projektu wystawienniczego;
  • Poszukiwanie materiałów na potrzeby wystawy (m.in. prowadzenie kwerend w archiwach i bibliotekach w Polsce i zagranicą);
  • Dobór i selekcja materiałów na wystawę;
  • Pisanie i redagowanie tekstów na wystawę i do towarzyszących jej elementów (katalog, multimedia);
  • Nadzór nad procesem realizacji wystawy / projektu wystawienniczego;
  • Utrzymywanie kontaktów z osobami i instytucjami uczestniczącymi w procesie realizacji wystawy / projektu wystawienniczego;
  • Poszukiwanie materiałów na potrzeby wystawy (m.in. prowadzenie kwerend w archiwach i bibliotekach w Polsce i zagranicą);
  • Udział w procesie wyboru wykonawcy projektu graficznego i wykonawcy wystawy / projektu wystawienniczego;
  • Samodzielne przygotowywanie pism, wniosków oraz innej korespondencji związanej z przygotowaniem wystawy / projektu wystawienniczego;
  • Współpraca z innymi działami Muzeum w zakresie przygotowania i realizacji wystawy / projektu wystawienniczego.

Wymagania:

  • Wykształcenie: wyższe humanistyczne (preferowane studnia historyczne);
  • Dobra znajomość historii Polski, ze szczególnym uwzględnieniem historii XX wieku;
  • Co najmniej 3-letnie doświadczenie pracy na stanowisku związanym z przygotowaniem i realizacją projektów wystawienniczych (mile widziane doświadczenie pracy w instytucjach kultury);
  • Doświadczenie w samodzielnym lub we współpracy przygotowywaniu scenariusza wystawy;
  • Znajomość procesu przygotowania i produkcji wystawy;
  • Doświadczenie w pisaniu i redagowaniu tekstów popularnonaukowych;
  • Doświadczenie w pisaniu i redagowaniu tekstów popularnonaukowych;
  • Umiejętność przeprowadzania kwerend, doboru i selekcji materiału;
  • Umiejętność współpracy i negocjacji z partnerami zewnętrznymi;
  • Znajomość przepisów prawa i procedur dotyczących działań instytucji kultury;
  • Doświadczenie przy wdrażaniu projektów z sektora kultury;
  • Bardzo dobra znajomość języka angielskiego;
  • Znajomość drugiego języka obcego będzie dodatkowym atutem (preferowany język niemiecki lub rosyjski);
  • Dobra znajomość pakietu MS Office i Office 365.

Dokumenty należy przesłać do 25 maja 2021 r.

Pełna oferta pracy na stronie Muzeum.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Pod naszym patronatem

Muzeo – Najczęściej wybierany, najnowo...

W dobie dynamicznego rozwoju technologii, zarządzanie zbiorami muzealnymi staje...

Noworoczna okazja na rozwój z systemem...

W tym wyjątkowym czasie chcielibyśmy zapytać czy zastanawiali się Państwo nad z...

Biblioteka w muzeum (i nie tylko)

Moduł biblioteczny w systemie Muzeo jest dedykowany do zarządzania zbiorami ksi...

Zimowy Wjazd do Huty 2025- Muzeum Przy...

Muzeum Przyrody i Techniki w Starachowicach jak co roku, podczas ferii zimowych...

Profesjonalna ewidencja zbiorów

Każdy pracownik muzeum doskonale zdaje sobie sprawę, jak ważna jest dokładna i ...