Dyrektor Muzeum Miejskiego w Bieruniu (w organizacji)
ul. Rynek 14
43-150 Bieruń
OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO PRACY
asystent muzealny
w Dziale Gromadzenia i Upowszechniania Zbiorów
w wymiarze pełnego etatu
Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe kierunkowe (etnologia, antropologia, historia, historia sztuki, muzealnictwo).
Wymagania dodatkowe:
- odpowiedzialność, obowiązkowość, zaangażowanie, umiejętność pracy w zespole,
- umiejętności dodatkowe (mile widziane): znajomość tematyki związanej z dziedzictwem kulturowym Bierunia, znajomość śląskiej godki, znajomość języka angielskiego/niemieckiego, doświadczenie w pracy związanej
z muzealnictwem lub w innych instytucjach upowszechniania kultury, prawo jazdy kat. B.
Warunki pracy:
- umowa o pracę w pełnym wymiarze godzin na czas określony,
- miejsce pracy: ul. Ofiar Oświęcimskich 5 w Bieruniu,
- praca w budynku oraz w terenie,
- praca przy komputerze,
- bezpieczne warunki pracy.
Zakres obowiązków obejmować będzie w szczególności:
- aktywne pozyskiwanie muzealiów do zbiorów,
- prowadzenie dokumentacji muzealnej,
- dbałość o stan zachowania obiektów znajdujących się w zbiorach Działu Gromadzenia i Upowszechniania Zbiorów,
- ewidencjonowanie i opracowanie naukowe zbiorów,
- prowadzenie prac dokumentacyjnych i badawczych związanych z historią i dziedzictwem kulturowym Bierunia i jego mieszkańców;
- inicjowanie, koordynowanie, realizacja projektów i wydarzeń muzealnych o charakterze naukowym, edukacyjnym i popularyzatorskim,
- opracowanie scenariuszy i prowadzenie zajęć i projektów edukacyjnych oraz innych wydarzeń związanych z profilem działania Muzeum,
- przygotowywanie ekspozycji stałych i czasowych, opracowanie scenariuszy wystaw oraz katalogów i informatorów do wystaw.
Wymagane dokumenty:
- CV,
- list motywacyjny,
- skan podpisanego oświadczenia o treści „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych Dz. U. z 2014 r. poz. 1182, z późn. zm.”
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać:
- pocztą elektroniczną na adres: muzeum@muzeum.bierun.pl w formie skanów;
- pocztą na adres: Muzeum Miejskie w Bieruniu (w organizacji), ul. Rynek 14,
43-150 Bieruń,
z dopiskiem: „dotyczy naboru na stanowisko ASYSTENTA MUZEALNEGO” w terminie do 23.08.2024 r. (decyduje data wpływu).
Informacje dodatkowe:
- Rekrutacja polegać będzie na przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej z osobami, które spełniły wymagania formalne. Rozmowa rekrutacyjna będzie polegać na sprawdzeniu umiejętności i kompetencji Kandydatki\Kandydata. Kandydaci będą informowani telefonicznie bądź mailowo o terminie i godzinie rozmowy.
- Nadesłanych dokumentów aplikacyjnych nie zwracamy. Po zakończeniu procesu rekrutacji dokumenty aplikacyjne zostaną zniszczone, nie później niż po upływie 3 miesięcy od dnia zakończenia procesu rekrutacji.
- Zgłoszenia niespełniające powyższych wymogów oraz złożone po upływie wyznaczonego terminu ich przyjmowania nie będą rozpatrywane, a kandydaci nie wezmą udziału w postępowaniu kwalifikacyjnym.
Wszelkich informacji o konkursie udzielamy telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 12.00 pod numerem telefonu 32 783 46 91 lub mailowo: muzeum@muzeum.bierun.pl