niedziela, 28 kwietnia, 2024

AUDYCJE W MUZEUM SZTUK

W ramach promocji wystawy: „Andrzej Łobodziński. Prace z lat 1956-1972″ Muzeum Sztuki w Łodzi we współpracy z Skylark Music Store projektuje doświadczenia, niosące ze sobą  multidyscyplinarną interakcje z tematem dźwięku – jednym z wątków wystawy. Cykl AUDYCJA powstał by zapewnić naszym gościom jakość w pełnym spektrum wrażeń zmysłowych.

Zbiór prezentowany w galerii, poszerzamy o komentarze ekspertów, dziedziny dźwięku i jego znaczenia w kulturze. Młodym współczesnym artystom, pozwalamy  na improwizacje audiowizualne,  inspirowane seansami dźwiękowymi Andrzeja Łobodzińskiego w Galerii Foksal (1968) i Muzeum Sztuki w Łodzi (1972)

Pozwalam sobie przesłać harmonogram Audycji w Muzeum Sztuki – Cyklu zdarzeń towarzyszących wystawie : „Andrzej Łobodziński. Prace z lat 1956-1972″

15.11.2023 –  godz. 18:00 wykład Jacka Szerszenowicza


22.11.2023 –  godz. 18:00 oprowadzenie kuratorskie Pawła Polita +  godz. 19:00  LIVE audiowizualny Wiktor Skok, SECT7


13.12.2023 –  godz. 18:00  oprowadzenie kuratorskie Pawła Polita     + godz. 19:00  LIVE audiowizualny Distort Visual


10.01.2024 –  godz. 18:00  oprowadzenie kuratorskie Pawła Polita    + godz. 19:00  warsztaty  Skylark Music Store – Maciej Milczarek


24.01.2024 –  godz. 18:00 wykład Michała Libery

Prezentacja Jacka Szerszenownicza, która  rozpocznie AUDYCJĘ ma ukazać miejsce i sens projektów akustycznych Łobodzińskiego w topografii zjawiska instalacji dźwiękowych. Przybliży odbiorcą działanie mechanizmu przypadkowości oraz sposobu w jaki seans dźwiękowy ilustruje czas i  przestrzeń .

WIKTOR SKOK SECT7 LINEAMENTUM : Zamierzeniem jest incydentalne działanie sonorystyczno-wizualne, nawiązujące tak do spuścizny Andrzeja Łobodzińskiego, jak i do dziedzictwa muzyki czasów Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia. Twórców interesują wczesne  doświadczenia pierwotnej elektroniki końca lat 50. i lat 60. – muzyki nazywanej wówczas „elektronową”. Używając współczesnej technologii,”przywołają” atmosferę poszukiwań, pionierskich gestów artystycznych neo awangardy artystycznej drugiej połowy XX wieku, ze szczególnym naciskiem na pamięć nurtu musique concreto.

DISTORT VISUAL A/V: Kolektyw audio-wizualny, którego domeną jest konfrontacja tego co realne z tym co nieprzewidywalne – analog + digital. Formuła koncertu zakłada otwartą kompozycję, która nie przewiduje początku ani zakończenia, tym samym w trakcie około 2h, odbiorcy samodzielnie zadecydują ile czasu i uwagi poświęcą na zaproponowaną sytuację audio-wizualną. Tworzona audycja na żywo jako utwór czasoprzestrzenny pozwoli słuchaczom zagłębić się we wzajemne relacje pomiędzy obrazem a sygnałami audio – nagraniami terenowymi, często niezrozumianymi wypowiedziami, skrawkami wcześniej zarejestrowanych utworów live oraz ich przetwarzaniem w czasie rzeczywistym. Nieodzownym elementem kompozycji jest przestrzeń, która w sposób bezpośredni wpływa na aurę i wybrzmiewanie ostatecznej formy – to właśnie część nagrań z samego procesu stanie się żywym, spontanicznym i nieprzewidywalnym elementem konstrukcji dźwiękowej – otwartej kompozycji efemerycznej, gdzie mnogość feedbacków pozwoli słuchaczom zagłębić się w świat abstrakcji, pozostawiając szerokie spektrum do interpretacji. no MIDI, no SYNC, no CLOCK

Skylark Music Store założona w 1998 roku marka związana z niezależną muzyką elektroniczną [ Skylark Records] Najstarszy DJ shop w Polsce, aktualnie wiodący sklep internetowy oferujący zaawansowane rozwiązania Studyjne, Elektroniczne Instrumenty Muzyczne, Sprzęt Nagłośnieniowy i sceniczny, Sprzęt DJ oraz Oprogramowania Audio. Warsztaty podczas których omawiana będzie tematyka nagrań terenowych, samplingu, obróbki dźwięku w kontekście twórczości artystów z lat 50 i 60 pracujących z użyciem łączonych ze sobą elementów analogowych taśm magnetofonowych. Ta rozwijająca się do dziś technika, obecnie znana jako sampling a dostępna w zasadzie tylko w domenie cyfrowej; pozwala twórcom na nieskończone formy manipulacji nagraniami dźwiękowych. Warsztat omówi krótko historię muzyki konkretnej, field recordingu z odsłuchem kilku przykładów dźwiękowych. Pozwoli poznać analogowe źródła wykorzystywane do samplowania, działanie nowoczesnego samplera, oprogramowania DAW oraz możliwości syntezy granularnej.

Warsztat poprowadzi Maciej Milczarek pianista, klawesynista, producent muzyczny. Ukończył Akademię Muzyczną im. Kiejstuta i Grażyny Bacewicz w Łodzi oraz studiował w Staatliche Hochschule für Musik w Trossingen. Jest finalistą konkursu muzyki współczesnej Prix Annelie de Man 2015 w Amsterdamie. 

Muzeum Sztuki w Łodzi

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Pod naszym patronatem

OTWARCIE SEZONU LETNIEGO W SZYMBARSKIM...

28 kwietnia 2024 Skansen w Szymbarku Rejestracja Zapraszamy w niedziel...

ŚWIAT DZIECIĘCY W RYSUNKU I GRAFICE MA...

25 kwietnia 2024 - 23 czerwca 2024 Dwór Karwacjanów Już od czwa...

GORLICKIE ULICE – 3 MAJA

Wernisaż wystawy "Gorlickie ulice - 3 Maja" odbędzie się w piątek 26 kwietnia o...

Chłop-niewolnik? Opowieść o pańszczyźn...

28 kwietnia – 10 październik 2024 r. Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu R...

Miecze japońskie to nie tylko broń, al...

Miecze Japońskie. Z kolekcji gen. Sławomira Petelickiego i Polskiej Sekcji Miec...