
- Kwalifikacje wymagane od kandydata przystępującego do konkursu:
Formalne kryteria wyboru, w tym niezbędne wymagania kwalifikacyjne:
- wykształcenie wyższe magisterskie,
- minimum 5-letni staż pracy (m.in.: umowa o pracę, umowa zlecenie, umowa o dzieło, prowadzenie działalności gospodarczej) w instytucjach kultury, organizacjach pozarządowych lub podmiotach działających w obszarze kultury;
- znajomość przepisów z zakresu funkcjonowania i finansowania instytucji kultury,
w tym: ustawy o muzeach (Dz.U. z 2022 r., poz. 385), ustawy o organizowaniu
i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. z 2024 r., poz. 87), ustawy o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530, z późn. zm.), ustawy Kodeks Pracy (Dz.U.
z 2025 r. poz. 277 z późn. zm.), ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.); - spełnianie warunków zdrowotnych niezbędnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
- korzystanie z pełni praw publicznych i posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych, niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r.
o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, - terminowe złożenie pełnego kompletu wymaganych dokumentów, określonych w pkt IV.
II. Umiejętności i kompetencje kandydata:
1) doświadczenie w zarządzaniu realizacją projektów kulturalnych lub/i inwestycyjnych finansowanych ze źródeł pozabudżetowych,
2) ukończone kursy, szkolenia, studia podyplomowe w zakresie zarządzania,
3) umiejętności organizatorsko – menadżerskie, w tym umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi, znajomość metod zarządzania, zdolność do samodzielnego
i szybkiego podejmowania decyzji, planowania wydarzeń kulturalno-edukacyjnych,
4) wysokie kompetencje interpersonalne, a także z zakresu polubownego rozwiązywania sporów i zarządzania kryzysem, 5 wiedzę i doświadczenie w pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych, m.in. funduszy Unii Europejskiej, Programów Ministra KiDN.
III. Zadania realizowane przez dyrektora w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Muzeum Sportu i Turystyki w Karpaczu:
- organizowanie działalności Muzeum Sportu i Turystyki w Karpaczu w sposób zapewniający realizację celów i podejmowanie działań określonych w statucie,
- nadzór nad całokształtem działalności Muzeum Sportu i Turystyki w Karpaczu, prowadzenie polityki kadrowej oraz wykonywanie czynności pracodawcy
w rozumieniu przepisów kodeksu pracy, - poszukiwanie i pozyskiwanie zewnętrznych źródeł finansowania działalności statutowej Muzeum Sportu i Turystyki w Karpaczu,
- dysponowanie środkami finansowymi zgodnie z ich przeznaczeniem i na zasadach określonych właściwymi przepisami,
- współpraca z partnerami w kraju i za granicą (instytucjami, organizacjami pozarządowymi, organami administracji publicznej) w procesie kreowania
i kształtowania marki Muzeum oraz upowszechniania kultury, - budowanie relacji pracowniczych w oparciu o przepisy prawa i na zasadach wzajemnego szacunku – pozytywnie mobilizujących do nowych wyzwań.
IV. Oferty składane przez kandydatów powinny zawierać:
1) pisemne zgłoszenie się do konkursu wraz z listem motywacyjnym kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Sportu i Turystyki w Karpaczu,
2) pisemny program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Muzeum Sportu i Turystyki w Karpaczu ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych warunków finansowych instytucji, obejmującego okres 5 ostatnich lat, zawierający m.in.:
– plan działalności Muzeum Sportu i Turystyki w Karpaczu,
– wizję działalności i rozwoju Muzeum Sportu i Turystyki w Karpaczu, zawierającą misję, cele ze szczególnym uwzględnieniem sposobów ich realizacji oraz planowane źródła finansowania,
– sposób organizacji pracy Muzeum Sportu i Turystyki w Karpaczu, w tym projekt planowanej struktury organizacyjnej,
– strategię pozyskiwania pozabudżetowych środków finansowych,
– plan promocyjny na rzecz budowy pozytywnego wizerunku Muzeum Sportu
i Turystyki w Karpaczu.
3) życiorys z opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej i osiągnięć,
4) dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie i kwalifikacje (kserokopie dyplomów, świadectw, certyfikatów itp.),
5) dokumenty potwierdzające staż pracy i doświadczenie (tj. kserokopie świadectw pracy bądź innych dokumentów potwierdzających czas, miejsce i charakter wykonywanej pracy),
6) zaświadczenie o aktualnym stanie zdrowia (ważne trzy miesiące od daty wystawienia) potwierdzające brak przeciwwskazań do zajmowania stanowiska kierowniczego wydane przez lekarza medycyny pracy,
7) oświadczenie kandydata, iż posiada pełną zdolność do czynności prawnych i w pełni korzysta z praw publicznych oraz o braku prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
8) oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych
z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
9) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych wraz
z informacją dla kandydata, dla potrzeb przeprowadzenia konkursu zgodnie
z przepisami o ochronie danych osobowych, złożone na formularzu pobranym ze strony www.bip.dolnyslask.pl zakładka kultura/konkursy na stanowiska dyrektorów instytucji kultury/ogłoszenia o konkursach,
10) dodatkowe dokumenty potwierdzające umiejętności i kompetencje kandydata (opinie, rekomendacje, informacje o dorobku zawodowym itp.),
11) adres do korespondencji elektronicznej oraz indywidualne dane do kontaktu,
12) spis wszystkich dokumentów składanych w ofercie przez uczestnika konkursu.
V. Oferty wraz z załącznikami należy przesyłać w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Konkurs – Dyrektor Muzeum Sportu i Turystyki w Karpaczu” – NIE OTWIERAĆ” na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Wydział Kultury, ul. Walońska 3-5, 50-413 Wrocław w terminie do dnia 6.10.2025 r. Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu do Urzędu. Oferty, które wpłyną po terminie nie będą poddane procedurze konkursowej.
Nadesłane oferty nie są zwracane.
VI. 1. Do przeprowadzenia postępowania konkursowego Zarząd Województwa Dolnośląskiego powoła Komisję Konkursową i określi tryb jej pracy.
2. Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach: I etap – sprawdzenie ofert pod względem formalnym, bez udziału uczestników i II etap – rozmowa kwalifikacyjna
z uczestnikami.
3. Korespondencja z uczestnikami konkursu, w tym informacja o dopuszczeniu do konkursu, terminie uzupełnienia ewentualnych braków lub uchybień w ofercie bądź odrzuceniu oferty z powodów formalnych oraz o terminie rozmowy kwalifikacyjnej, odbywać się będzie drogą elektroniczną i/lub telefoniczną.
4. Termin rozpatrzenia ofert oraz zakończenia postępowania konkursowego przewiduje się do dnia 31.12.2025 r.
5. Dokumenty i oświadczenia należy składać w języku polskim, a dokumenty obcojęzyczne powinny być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.
6. Protokół końcowy z pracy komisji konkursowej zostanie udostępniony na stronie podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.
7. Informacje i dokumenty w zakresie warunków organizacyjno-finansowych Muzeum Sportu i Turystyki w Karpaczu, można uzyskać w Wydziale Kultury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego osobiście bądź telefonicznie pod nr tel. 71/770-43-02.