Zarząd Województwa Lubuskiego ogłasza konkurs
na kandydata na stanowisko dyrektora
Muzeum Etnograficznego w Zielone Górze-Ochli ul. Muzealna 5, na okres 5 lat
- Opis kwalifikacji wymaganych od kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Etnograficznego w Zielone Górze-Ochli:
a. wykształcenie wyższe magisterskie;
b. co najmniej 7 – letni staż pracy, w tym minimum 5 lat na stanowisku kierowniczym w podmiotach działających w sferze kultury;
c. znajomość przepisów prawa regulujących funkcjonowanie samorządowych instytucji kultury;
d. znajomość problematyki, będącej przedmiotem działalności Muzeum;
e. stan zdrowia pozwalający na zajmowanie stanowiska kierowniczego;
f. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
g. korzystanie z pełni praw publicznych oraz posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych;
h. obywatelstwo polskie;
i. nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 104);
I.1. Fakultatywne, preferowane:
- ukończone studia magisterskie o profilu humanistycznym (etnografia, historia sztuki, muzealnictwo, zabytkoznawstwo, kulturoznawstwo, ochrona dóbr kultury, studia podyplomowe z prawa, ekonomii, zarządzania w instytucjach kultury);
- znajomość specyfiki sektora finansów publicznych;
- doświadczenie w zakresie pozyskiwania środków finansowych ze źródeł pozabudżetowych, w tym funduszy Unii Europejskiej;
- umiejętność negocjacji i mediacji;
- umiejętność tworzenia zespołu i kierowania jego pracą.
II. Informacje o stanowisku i zakres wykonywanych zadań:
a. Dyrektor Muzeum Etnograficznego w Zielonej Górze-Ochli zostanie powołany na okres pięciu lat; wymiar etatu: 1/1;
b. miejsce wykonywania pracy:
Muzeum Etnograficzne w Zielonej Górze-Ochli; 66 – 006 Zielona Góra-Ochla, ul. Muzealna 5;
c. zarządzanie jednostką i reprezentowanie jej na zewnątrz;
d. realizowanie zadań jednostki określonych w Statucie;
e. planowanie i wdrażanie programu rozwoju całokształtu działalności Muzeum Etnograficznego w Zielonej Górze-Ochli;
f. przestrzeganie zasad gospodarności oraz dbanie o właściwe wykorzystanie i zabezpieczenie mienia;
g. wydawanie wewnętrznych aktów prawnych regulujących działalność jednostki;
h. wykonywanie funkcji pracodawcy (przełożonego) wobec pracowników jednostki;
i. współdziałanie z instytucjami kultury, władzami samorządowymi, stowarzyszeniami, fundacjami i organizacjami społecznymi w zakresie upowszechniania kultury;
j. sprawowanie kontroli zarządczej.
I. Wykaz dokumentów wymaganych od osób przystępujących do konkursu:
a. podpisaną deklarację przystąpienia do konkursu zawierającą motywację kandydowania na stanowisko dyrektora Muzeum Etnograficznego w Zielonej Górze -Ochli;
b. koncepcję funkcjonowania (programową, organizacyjną) i rozwoju Muzeum Etnograficznego w Zielonej Górze-Ochli, opatrzoną własnoręcznym podpisem, preferowane parametry dokumentu – do 15 stron formatu A 4, rodzaj czcionki: Arial rozmiar 12, odstępy między wierszami: 1,5 wiersza, zawierający następujące elementy:
1. misję i wizję;
2. cele strategiczne;
3. cele długoterminowe (na 5 lat) i krótkoterminowe (1 rok) ze wskazaniem planowanych działań do ich realizacji oraz wskaźników ich osiągnięcia;
c. koncepcję finansowania działalności Muzeum Etnograficznego w Zielonej Górze -Ochli umożliwiającą osiąganie celów strategicznych, długoterminowych i krótkoterminowych;
d. życiorys opatrzony własnoręcznym podpisem;
e. kwestionariusz osobowy z fotografią;
f. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz posiadane kwalifikacje (dyplomy, świadectwa, certyfikaty, zaświadczenia itp.);
g. kopie dokumentów potwierdzających przebieg pracy zawodowej (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu);
h. inne dokumenty potwierdzające przydatność kandydata do pełnienia funkcji (opinie, referencje, itp.);
i. oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
j. oświadczenie kandydata, że nie był skazany za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe;
k. oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego, pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
l. oświadczenie kandydata, że nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 104);
ł. oświadczenie kandydata o następującej treści: oświadczam, że jest mi znana treść ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2023 r., poz. 1090) i w dniu rozpoczęcia pracy na stanowisku kierownika jednostki, nie będę naruszał zakazów wymienionych w art. 4 w/w ustawy;
m. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb przeprowadzenia konkursu – zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1781).
IV. Informacje dodatkowe
- Wnioski o przystąpienie do konkursu oraz powyższe dokumenty składać należy w zamkniętych kopertach z napisem: „Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Etnograficznego w Zielonej Górze-Ochli – NIE OTWIERAĆ” i podanym na zewnątrz imieniem, nazwiskiem i adresem kandydata oraz numerem telefonu kontaktowego w Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra, w terminie 30 dni od daty opublikowania niniejszego ogłoszenia. O dacie złożenia wniosku w przypadku jego wysłania decyduje data stempla pocztowego.
- Informacje o warunkach organizacyjno-finansowych działalności Muzeum Etnograficznego w Zielonej Górze-Ochli uzyskać można w siedzibie Departamentu Infrastruktury Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 5, 65-057 Zielona Góra, tel.: 68 45 65 510 lub 68 45 65 294.
- Konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach: I etap – sprawdzenie ofert pod względem formalnym bez udziału uczestników, II etap – rozmowa kwalifikacyjna, podczas której uczestnicy konkursu zobowiązani będą do prezentacji koncepcji funkcjonowania instytucji, która odbędzie się nie wcześniej niż w terminie 7 dni od dokonanej przez Komisję oceny spełnienia warunków przez uczestników, określonych w ogłoszeniu o konkursie lub stwierdzeniu uchybień lub braków w złożonych ofertach.
- O zakwalifikowaniu do konkursu i terminie rozmowy kwalifikacyjnej uczestnicy konkursu zostaną powiadomieni indywidualnie.
- Nieobecność uczestnika podczas rozmowy kwalifikacyjnej traktowana będzie jako rezygnacja z ubiegania się o stanowisko, bez względu na jej przyczyny.
- Rozpatrzenie ofert nastąpi nie później niż do dnia 28 lutego 2025 r.
- Przed powołaniem kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Etnograficznego w Zielonej Górze-Ochli, zostanie zawarta z nim odrębna umowa określająca warunki organizacyjno-finansowe działalności Jednostki oraz program jej działania w oparciu o program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Muzeum Etnograficznego w Zielone Górze-Ochli, o którym mowa wyżej – zgodnie z art. 15 ust 5 ustawy z dnia 25 października 1991 o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Odmowa zawarcia ww. umowy przez kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Etnograficznego w Zielonej Górze-Ochli powoduje jego niepowołanie na to stanowisko.
- Ogłoszenie o konkursie zostanie opublikowany na stronie podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Muzeum Etnograficznego w Zielonej Górze-Ochli oraz na stronie podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej i na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego.