sobota, 6 września, 2025

Konkurs na stanowisko dyrektora Muzeum Archeologicznego Środkowego Nadodrza w Zielonej Górze z siedzibą w Świdnicy

załącznik do zarządzenia nr 103.2025
Prezydenta Miasta Zielona Góra
z dnia 7 stycznia 2025 r.

O G Ł O S Z E N I E

Prezydent Miasta Zielona Góra
ogłasza:
konkurs na stanowisko dyrektora Muzeum Archeologicznego Środkowego Nadodrza
w Zielonej Górze z siedzibą w Świdnicy.

§ 1. Warunkiem przystąpienia do konkursu na stanowisko dyrektora Muzeum Archeologicznego Środkowego Nadodrza w Zielonej Górze z siedzibą w Świdnicy, ul. Długa 27, 66-008 Świdnica, jest spełnienie kryteriów określonych w ust. 1 i 2.

  1. Kryteria obowiązkowe:
    1) obywatelstwo polskie;
    2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
    3) niekaralność za przestępstwa stwierdzone prawomocnym wyrokiem sądowym za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
    4) niekaralność zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104);
    5) wykształcenie wyższe magisterskie z archeologii lub dziedzin z nią powiązanych;
    6) minimum 5-letni staż pracy w instytucjach kultury;
    7)minimum 5-letni straż pracy na stanowisku kierowniczym w jednostkach sektora finansów publicznych działających w obszarze kultury;
    8) znajomość prawa regulującego funkcjonowanie publicznych instytucji kultury, w tym przede wszystkim: przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, o muzeach, o samorządzie gminnym i powiatowym, o finansach publicznych, o zamówieniach publicznych, prawo pracy;
    9) znajomość problematyki będącej przedmiotem działalności Muzeum, zwłaszcza w zakresie:
    a) prowadzenia działań w celu ochrony dóbr kultury w zakresie archeologii, w szczególności gromadzenia, przechowywania, konserwowania i udostępniania dóbr w zakresie archeologii i historii;
    b) organizowania wystaw stałych, czasowych;
    c) prowadzenia działalności oświatowej i edukacyjnej w zakresie dziedzictwa kulturowego;
    d) udostępniania zbiorów dla celów naukowych i oświatowych.
    10) stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym;
    11) złożenie w terminie określonym w § 3 ust. 2 ogłoszenia kompletu wymaganych dokumentów, o których mowa w § 2 ust. 1 ogłoszenia.

2. Kryteria dodatkowe:
1) wykształcenie z zakresu organizacji i zarządzania uzyskane w formie studiów licencjackich, magisterskich, wyższych studiów zawodowych, studiów podyplomowych lub kursów/szkoleń;
2) posiadanie doświadczenia i umiejętności w pozyskiwaniu środków finansowych dla instytucji ze źródeł pozabudżetowych;
3) posiadanie zdolności menadżerskich i organizatorskich, doświadczenia w zarządzaniu zespołami ludzkimi oraz umiejętności w nawiązywaniu dobrych kontaktów interpersonalnych i polubownego rozwiazywania sporów i zarzadzania kryzysem;
4) znajomość języków obcych.

§ 2. 1. Wnioski do konkursu na stanowisko dyrektora Muzeum Archeologicznego Środkowego Nadodrza muszą mieć formę pisemną i zawierać następujące dokumenty:

1) podanie z uzasadnieniem ubiegania się o stanowisko dyrektora Muzeum (max 1 strona A4);
2) kwestionariusz osobowy z fotografią (załącznik nr 1 do niniejszego Ogłoszenia);
3) autorski program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Muzeum na 7-letnią kadencję.

Program powinien uwzględniać warunki finansowe Muzeum.
Program powinien zawierać:

  1. strategię działalności i rozwoju Muzeum na lata 2025-2031, uwzględniając jego cele statutowe, strukturę organizacyjną oraz posiadaną infrastrukturę,
  2. program działalności merytorycznej lata 2025-2031 obejmujący min.: plan wystaw, propozycje działalności edukacyjnej,  naukowo-badawczej oraz zakładane do osiągnięcia wskaźniki działalności merytorycznej Muzeum,
  3. program współpracy Muzeum z Miastem Zielona Góra oraz innymi podmiotami, min.: instytucjami kultury, podmiotami naukowymi, organizacjami pozarządowymi, twórcami na poziomie lokalnym, ogólnopolskim czy międzynarodowym.

    4) oświadczenie uczestnika konkursu ubiegającego się o stanowisko dyrektora Muzeum (załącznik nr 2 do niniejszego Ogłoszenia);
    5) zgoda uczestnika ubiegającego się o stanowisko dyrektora Muzeum na przetwarzanie danych dla celów przeprowadzenia konkursu (załącznik nr 3 do niniejszego Ogłoszenia);
    6) CV z opisem dotychczasowej pracy zawodowej;
    7) dokumenty potwierdzające co najmniej 5-letni staż pracy, o którym mowa w § 1 ust. 1 pkt 6; 
    8) dokumenty potwierdzające co najmniej 5-letni staż pracy, o którym mowa w § 1 ust. 1 pkt 7; 
    9) dyplom ukończenia studiów wyższych, o którym mowa w § 1. ust. 1 pkt 7; 
    10) certyfikat lub oświadczenie kandydata o znajomości języka obcego w stopniu umożliwiającym prowadzenie kontaktów służbowych w zakresie działalności Muzeum;
    11) odpisy lub kserokopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy;
    12) oświadczenia lub/i dokumenty potwierdzające wykształcenie, których mowa w § 1. ust. 2 pkt 1;
    13) aktualne zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym (ważne 3 m-ce); 
    14) nośnik elektroniczny zawierający skany dokumentów wskazanych w § 1. ust. 1 pkt 1 – 3 oraz   fotografię kandydata w wersji elektronicznej, którą Urząd Miasta Zielona Góra, w przypadku wyboru danego kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum, będzie się posługiwał w celach promocyjnych i informacyjnych na podmiotowej stronie internetowej oraz na portalach społecznościowych;
    15) spis składanych dokumentów.

2.  Do oferty mogą być dołączone opinie i rekomendacje.

3.  Dokumenty sporządzone lub wypełnione osobiście przez kandydata (w tym dokumenty stanowiące złączniki do niniejszego Ogłoszenia) powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem, natomiast kserokopie dokumentów poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.

§ 3. Informacje o sposobie składania wniosków.

  1. Wniosek o przystąpienie do konkursu wraz załącznikami powinien być umieszczony w zamkniętej kopercie z podanym adresem zwrotnym, numerem telefonu kontaktowego, oraz adresem poczty elektronicznej z dopiskiem „Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Archeologicznego Środkowego Nadodrza w Zielonej Górze z siedzibą w Świdnicy”.
  2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, należy przesłać na adres Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu Urzędu Miasta Zielona Góra, ul. Zachodnia 63a, 65-552 Zielona Góra lub złożyć w sekretariacie Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu, ul. Zachodniej 63a, 65-552 Zielona Góra, w terminie do dnia 11 kwietnia 2025, do godz. 15.00 r. (decyduje data wpływu do Sekretariatu Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu).
  3. Dodatkowych informacji udziela Referat Kultu i Dziedzictwa Kulturowego Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu Urzędu Miasta Zielona Góra, tel. 68 45 64 964.
  4. Wnioski, które wpłyną po terminie określonym w ust. 2 nie będą rozpatrywane.
  5. Kandydat ma możliwość zapoznania się z dokumentami i informacjami dotyczącymi warunków organizacyjno-finansowych funkcjonowania Muzeum, w tym jego planów finansowych i rzeczowych, po uprzednim wyrażeniu takiej woli w sekretariacie Muzeum, tel. 68 321 54 78, w godzinach pracy Muzeum.
  6. Przewiduje się, że rozpatrzenie wniosków przez komisję nastąpi w ciągu 30 dni po upływie terminu ich złożenia.

§ 4. Postępowanie konkursowe.

  1. Konkurs zostanie przeprowadzony przez Komisję Konkursową powołaną przez Prezydenta Miasta Zielona Góra w dwóch etapach:
    1) etap 1 – sprawdzenie ofert pod względem formalnym oraz merytorycznym bez udziału kandydatów;
    2) etap 2 – rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami, którzy spełnili wymogi formalne
  2. O miejscu i terminie przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie (telefonicznie lub e-mailowo).
  3. Komisja sporządza protokół końcowy z posiedzenia konkursowego i przekazuje go organizatorowi wraz z dokumentacją.
  4. Ostateczną decyzję w sprawie powołania kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum wyłonionego w postępowaniu konkursowym podejmie Prezydent Miasta Zielona Góra.
  5. Przed powołaniem kandydata na stanowisko dyrektora zostanie zawarta z nim odrębna umowa określająca warunki organizacyjno-finansowe działalności Muzeum oraz program jego działania.
  6. Dyrektor Muzeum zostanie powołany na okres 7 lat.
  7. Informacja o wyniku konkursu zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej.
  8. Program działania Muzeum podany zostanie do publicznej wiadomości w terminie 7 dni od dnia powołania kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum i opublikowany zostanie w Biuletynie Informacji Publicznej.
  9. Prezydent Miasta Zielona Góra może unieważnić konkurs na każdym etapie bez podawania przyczyn.

Informacje o konkursie znajdują się także na stronie Urzędu Miasta zielona Góra: https://bip.zielonagora.pl/267/25638/Ogloszenie_o_naborze_na_stanowisko_dyrektora_Muzeum_Archeologicznego_Srodkowego_Nadodrza_w_Zielonej_Gorze_z_siedziba_w_Swidnicy__0D_0A__0D_0A/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Pod naszym patronatem

XIII Festiwal Blues pod Piecem

30 sierpnia 2025 r. o godz. 19.00 w Muzeum Przyrody i Techniki w Starachowicach...

150 LAT MUZEALNICTWA ROLNICZEGO NA ZIE...

W 2025 roku przypada 150. rocznica pojawienia się idei muzealnictwa rolniczego ...

XI.Legenda STARa

11.LegendA STARa, to zlot pojazdów  zabytkowych organizowany przez Powiat ...

XIII Festiwal Blues pod Piecem

30 sierpnia 2025 r. o godz. 19.00 – Muzeum Przyrody i Techniki w Starachowicach...

Wyniki naboru do projektu “Projektowan...

Narodowe Centrum Kultury rozstrzygnęło nabór do programu szkoleniowego realizow...