załącznik do zarządzenia nr 103.2025
Prezydenta Miasta Zielona Góra
z dnia 7 stycznia 2025 r.
O G Ł O S Z E N I E
Prezydent Miasta Zielona Góra
ogłasza:
konkurs na stanowisko dyrektora Muzeum Archeologicznego Środkowego Nadodrza
w Zielonej Górze z siedzibą w Świdnicy.
§ 1. Warunkiem przystąpienia do konkursu na stanowisko dyrektora Muzeum Archeologicznego Środkowego Nadodrza w Zielonej Górze z siedzibą w Świdnicy, ul. Długa 27, 66-008 Świdnica, jest spełnienie kryteriów określonych w ust. 1 i 2.
- Kryteria obowiązkowe:
1) obywatelstwo polskie;
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3) niekaralność za przestępstwa stwierdzone prawomocnym wyrokiem sądowym za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4) niekaralność zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 104);
5) wykształcenie wyższe magisterskie z archeologii lub dziedzin z nią powiązanych;
6) minimum 5-letni staż pracy w instytucjach kultury;
7)minimum 5-letni straż pracy na stanowisku kierowniczym w jednostkach sektora finansów publicznych działających w obszarze kultury;
8) znajomość prawa regulującego funkcjonowanie publicznych instytucji kultury, w tym przede wszystkim: przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, o muzeach, o samorządzie gminnym i powiatowym, o finansach publicznych, o zamówieniach publicznych, prawo pracy;
9) znajomość problematyki będącej przedmiotem działalności Muzeum, zwłaszcza w zakresie:
a) prowadzenia działań w celu ochrony dóbr kultury w zakresie archeologii, w szczególności gromadzenia, przechowywania, konserwowania i udostępniania dóbr w zakresie archeologii i historii;
b) organizowania wystaw stałych, czasowych;
c) prowadzenia działalności oświatowej i edukacyjnej w zakresie dziedzictwa kulturowego;
d) udostępniania zbiorów dla celów naukowych i oświatowych.
10) stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym;
11) złożenie w terminie określonym w § 3 ust. 2 ogłoszenia kompletu wymaganych dokumentów, o których mowa w § 2 ust. 1 ogłoszenia.
2. Kryteria dodatkowe:
1) wykształcenie z zakresu organizacji i zarządzania uzyskane w formie studiów licencjackich, magisterskich, wyższych studiów zawodowych, studiów podyplomowych lub kursów/szkoleń;
2) posiadanie doświadczenia i umiejętności w pozyskiwaniu środków finansowych dla instytucji ze źródeł pozabudżetowych;
3) posiadanie zdolności menadżerskich i organizatorskich, doświadczenia w zarządzaniu zespołami ludzkimi oraz umiejętności w nawiązywaniu dobrych kontaktów interpersonalnych i polubownego rozwiazywania sporów i zarzadzania kryzysem;
4) znajomość języków obcych.
§ 2. 1. Wnioski do konkursu na stanowisko dyrektora Muzeum Archeologicznego Środkowego Nadodrza muszą mieć formę pisemną i zawierać następujące dokumenty:
1) podanie z uzasadnieniem ubiegania się o stanowisko dyrektora Muzeum (max 1 strona A4);
2) kwestionariusz osobowy z fotografią (załącznik nr 1 do niniejszego Ogłoszenia);
3) autorski program realizacji zadań w zakresie bieżącego funkcjonowania i rozwoju Muzeum na 7-letnią kadencję.
Program powinien uwzględniać warunki finansowe Muzeum.
Program powinien zawierać:
- strategię działalności i rozwoju Muzeum na lata 2025-2031, uwzględniając jego cele statutowe, strukturę organizacyjną oraz posiadaną infrastrukturę,
- program działalności merytorycznej lata 2025-2031 obejmujący min.: plan wystaw, propozycje działalności edukacyjnej, naukowo-badawczej oraz zakładane do osiągnięcia wskaźniki działalności merytorycznej Muzeum,
- program współpracy Muzeum z Miastem Zielona Góra oraz innymi podmiotami, min.: instytucjami kultury, podmiotami naukowymi, organizacjami pozarządowymi, twórcami na poziomie lokalnym, ogólnopolskim czy międzynarodowym.
4) oświadczenie uczestnika konkursu ubiegającego się o stanowisko dyrektora Muzeum (załącznik nr 2 do niniejszego Ogłoszenia);
5) zgoda uczestnika ubiegającego się o stanowisko dyrektora Muzeum na przetwarzanie danych dla celów przeprowadzenia konkursu (załącznik nr 3 do niniejszego Ogłoszenia);
6) CV z opisem dotychczasowej pracy zawodowej;
7) dokumenty potwierdzające co najmniej 5-letni staż pracy, o którym mowa w § 1 ust. 1 pkt 6;
8) dokumenty potwierdzające co najmniej 5-letni staż pracy, o którym mowa w § 1 ust. 1 pkt 7;
9) dyplom ukończenia studiów wyższych, o którym mowa w § 1. ust. 1 pkt 7;
10) certyfikat lub oświadczenie kandydata o znajomości języka obcego w stopniu umożliwiającym prowadzenie kontaktów służbowych w zakresie działalności Muzeum;
11) odpisy lub kserokopie świadectw pracy z dotychczasowych miejsc pracy;
12) oświadczenia lub/i dokumenty potwierdzające wykształcenie, których mowa w § 1. ust. 2 pkt 1;
13) aktualne zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym (ważne 3 m-ce);
14) nośnik elektroniczny zawierający skany dokumentów wskazanych w § 1. ust. 1 pkt 1 – 3 oraz fotografię kandydata w wersji elektronicznej, którą Urząd Miasta Zielona Góra, w przypadku wyboru danego kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum, będzie się posługiwał w celach promocyjnych i informacyjnych na podmiotowej stronie internetowej oraz na portalach społecznościowych;
15) spis składanych dokumentów.
2. Do oferty mogą być dołączone opinie i rekomendacje.
3. Dokumenty sporządzone lub wypełnione osobiście przez kandydata (w tym dokumenty stanowiące złączniki do niniejszego Ogłoszenia) powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem, natomiast kserokopie dokumentów poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
§ 3. Informacje o sposobie składania wniosków.
- Wniosek o przystąpienie do konkursu wraz załącznikami powinien być umieszczony w zamkniętej kopercie z podanym adresem zwrotnym, numerem telefonu kontaktowego, oraz adresem poczty elektronicznej z dopiskiem „Konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Archeologicznego Środkowego Nadodrza w Zielonej Górze z siedzibą w Świdnicy”.
- Wniosek, o którym mowa w ust. 1, należy przesłać na adres Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu Urzędu Miasta Zielona Góra, ul. Zachodnia 63a, 65-552 Zielona Góra lub złożyć w sekretariacie Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu, ul. Zachodniej 63a, 65-552 Zielona Góra, w terminie do dnia 11 kwietnia 2025, do godz. 15.00 r. (decyduje data wpływu do Sekretariatu Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu).
- Dodatkowych informacji udziela Referat Kultu i Dziedzictwa Kulturowego Wydziału Oświaty, Kultury i Sportu Urzędu Miasta Zielona Góra, tel. 68 45 64 964.
- Wnioski, które wpłyną po terminie określonym w ust. 2 nie będą rozpatrywane.
- Kandydat ma możliwość zapoznania się z dokumentami i informacjami dotyczącymi warunków organizacyjno-finansowych funkcjonowania Muzeum, w tym jego planów finansowych i rzeczowych, po uprzednim wyrażeniu takiej woli w sekretariacie Muzeum, tel. 68 321 54 78, w godzinach pracy Muzeum.
- Przewiduje się, że rozpatrzenie wniosków przez komisję nastąpi w ciągu 30 dni po upływie terminu ich złożenia.
§ 4. Postępowanie konkursowe.
- Konkurs zostanie przeprowadzony przez Komisję Konkursową powołaną przez Prezydenta Miasta Zielona Góra w dwóch etapach:
1) etap 1 – sprawdzenie ofert pod względem formalnym oraz merytorycznym bez udziału kandydatów;
2) etap 2 – rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami, którzy spełnili wymogi formalne - O miejscu i terminie przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie (telefonicznie lub e-mailowo).
- Komisja sporządza protokół końcowy z posiedzenia konkursowego i przekazuje go organizatorowi wraz z dokumentacją.
- Ostateczną decyzję w sprawie powołania kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum wyłonionego w postępowaniu konkursowym podejmie Prezydent Miasta Zielona Góra.
- Przed powołaniem kandydata na stanowisko dyrektora zostanie zawarta z nim odrębna umowa określająca warunki organizacyjno-finansowe działalności Muzeum oraz program jego działania.
- Dyrektor Muzeum zostanie powołany na okres 7 lat.
- Informacja o wyniku konkursu zostanie opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej.
- Program działania Muzeum podany zostanie do publicznej wiadomości w terminie 7 dni od dnia powołania kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum i opublikowany zostanie w Biuletynie Informacji Publicznej.
- Prezydent Miasta Zielona Góra może unieważnić konkurs na każdym etapie bez podawania przyczyn.
Informacje o konkursie znajdują się także na stronie Urzędu Miasta zielona Góra: https://bip.zielonagora.pl/267/25638/Ogloszenie_o_naborze_na_stanowisko_dyrektora_Muzeum_Archeologicznego_Srodkowego_Nadodrza_w_Zielonej_Gorze_z_siedziba_w_Swidnicy__0D_0A__0D_0A/