niedziela, 3 listopada, 2024

Opera Wrocławska we włoskim magazynie muzycznym

Recenzja gwiazdorskiej Toski z Aleksandrą Kurzak i Roberto Alagnią oraz wywiad z dyrektorem Tomaszem Janczakiem znalazły się we włoskim branżowym magazynie operowym – „L’Opera”. O wrocławskiej Tosce czyta cały świat.

Niezmiernie cieszy mnie fakt, że o Operze Wrocławskiej mówi się również poza granicami Polski. Podczas drugiego spektaklu Toski z udziałem Aleksandry Kurzak i Roberto Alagni na widowni siedział Sabino Lenoci – założyciel włoskiego magazynu operowego „L’Opera”. Redaktor w swoim piśmie, między relacjami i recenzjami z innych oper świata, postanowił zamieścić aż trzy artykuły na temat naszego teatru. Dzięki temu melomani na całym świecie mogą dowiedzieć się nie tylko o występach gwiazd na naszej scenie, ale również poznać Operę Wrocławską z jej przebogatą historią. Mam nadzieję, że zachęci to wielbicieli opery do odwiedzin Wrocławia – mówi Tomasz Janczak, dyrektor Opery Wrocławskiej. „L’Opera” to włoski branżowy magazyn zajmujący się tematyką opery. Można w nim znaleźć wiele artykułów, recenzji, wywiadów oraz zapowiedzi wydarzeń z największych teatrów operowych świata. Opera Wrocławska również znalazła w nim swoje miejsce. 2 czerwca 2024 r. podczas spektaklu Tosca z Aleksandrą Kurzak, Roberto Alagnią, Mikołajem Zalasińskim oraz pod batutą maestro Giorgio Crociego gościliśmy redaktora Sabino Lenociego – krytyka operowego, konsultanta muzycznego i recenzenta, założyciela „L’Opera”.
Krystian Michał Kiełb – rektor Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, kompozytor, teoretyk muzyki, pedagog muzyczny oraz profesor sztuk muzycznych:
– W pamięci wrocławian na długo pozostanie Tosca Giacomo Pucciniego, której wystawienie zakończyło sezon artystyczny 2023/2024 w Operze Wrocławskiej. Najwyższej próby, zachwycająca maestria wokalna i dramaturgiczna Aleksandry Kurzak i Roberto Alagni, kreujących główne role, przekonujące i wyraziste kreacje pozostałych solistów, pomnikowa i mistyczna zarazem scenografia Gary’ego McCanna, porywająca reżyseria ekipy Michaela Gielety,
wreszcie perfekcja w przygotowaniu zespołów oraz poprowadzeniu spektaklu przez Maestro Giorgio Croci’ego, to elementy, które zapewniły sukces wrocławskiej realizacji Toski. Dzięki transmisji live na wielki telebim ustawiony na sąsiadującym z gmachem Opery Wrocławskiej placu, co umożliwiło udział w spektaklu rzeszom wrocławian oraz turystów odwiedzających nasze miasto, spektakl stał się także i wydarzeniem społecznym. Cieszy fakt, że sukces Opery Wrocławskiej odbił się szerokim echem zarówno w kraju, jak i zagranicą, o czym świadczą m.in. publikacje w periodykach operowych. To znakomita promocja Opery Wrocławskiej jako miejsca, w którym powstaje sztuka na najwyższym poziomie.

Anna Litwin

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Pod naszym patronatem

Regionalne Centra Konserwatorsko-Magaz...

20 listopada 2024 r.  10.00–17.00,  Forty Kleparz w Krakowie, ul. Kam...

Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowski...

Temat strat wojennych jest niezwykle ważnym elementem badań nad polskim dziedzi...

Utwór konserwatorski w polskim prawie ...

Nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Gdańskiego ukazała się książka prof. Piotra Ś...

ARKADY – Wydawnictwo akademickie...

Wydawnictwo ARKADY działa na rynku wydawniczym od maja 1957 roku, natomiast od ...

Pora na zakup nowego systemu do ewiden...

MUZEO to system uniwersalny, kompleksowy i elastyczny, wspomagający pracę muzeó...