Muzeum Historii Polski poszukuje pracownika na stanowisko: specjalista ds. przygotowania oraz realizacji wydarzeń kulturalnych.
Charakterystyka stanowiska:
Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie zaangażowana w przygotowanie merytoryczne oraz realizację projektów i wydarzeń o charakterze kulturalnym we współpracy z partnerami zewnętrznymi. Do jej obowiązków będzie należało również przygotowanie wystaw czasowych Muzeum Historii Polski oraz projektów wystawienniczych związanych z obchodami 160. Rocznicy Powstania Styczniowego.
Wymagania:
- wykształcenie: wyższe humanistyczne (preferowane studia historyczne);
- bardzo dobra znajomość historii Polski, ze szczególnym uwzględnieniem historii XIX i XX wieku;
- co najmniej 3-letnie doświadczenie w pracy na stanowisku związanym z przygotowaniem i realizacją projektów kulturalnych (mile widziane doświadczenie w pracy w instytucjach kultury);
- doświadczenie w przygotowywaniu scenariuszy wydarzeń kulturalnych i wystaw;
- znajomość procesu przygotowania i realizacji wystaw oraz wydarzeń kulturalnych;
- doświadczenie w pisaniu i redagowaniu tekstów popularnonaukowych;
- wysoka kultura języka polskiego;
- umiejętność prowadzenia kwerend, doboru i selekcji materiału;
- umiejętność współpracy i negocjacji z partnerami zewnętrznymi,
- znajomość przepisów prawa i procedur dotyczących działań instytucji kultury;
- doświadczenie przy wdrażaniu projektów kulturalnych;
- znajomość języka angielskiego;
- znajomość drugiego języka obcego będzie dodatkowym atutem (preferowany język rosyjski);
- dobra znajomość pakietu MS Office i Office 365;
- umiejętność planowania i organizacji pracy;
- umiejętność pracy w zespole;
- umiejętność pracy pod presją czasu;
- umiejętność łączenia pracy przy kilku projektach równocześnie;
- odpowiedzialność i zaangażowanie w wykonywane obowiązki;
Zadania:
- Przygotowywanie merytoryczne wydarzeń kulturalnych, tj. projektu wystawienniczego, konferencji, pokazu filmowego lub koncertu.
- Wyszukiwanie i selekcja materiałów na potrzeby projektów kulturalnych
- Dobór wykonawców wydarzeń kulturalnych.
- Pisanie i redagowanie tekstów.
- Nadzór nad procesem realizacji projektu.
- Utrzymywanie kontaktów z osobami i instytucjami uczestniczącymi w procesie realizacji projektu.
- Udział w procesie wyboru wykonawcy projektu graficznego i wykonawcy projektu kulturalnego.
- Samodzielne przygotowywanie pism, wniosków oraz innej korespondencji związanej z przygotowaniem projektu.
- Samodzielne przygotowywanie imprez kulturalnych.
Warunki zatrudnienia:
- umowa o pracę na czas realizacji projektu (do 31.12.2024r.);
- praca w dynamicznie rozwijającej się instytucji kultury;
- możliwość rozwoju zawodowego;
- dostęp do świadczeń socjalnych;
- możliwość skorzystania z pakietu sportowego.
Dokumenty należy składać do 31 marca 2023 r. (wg Pracuj w kulturze).
Pełna oferta pracy na stronie Muzeum.