Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie poszukuje pracownika na stanowisko: specjalista w Dziale Informacji Naukowej.
Główne zadania:
- udostępnianie zbiorów archiwalnych: obsługa użytkowników archiwum naukowego; prowadzenie kwerend archiwalnych;
- opracowanie merytoryczne i opieka nad wybranymi kolekcjami archiwalnymi;
- inwentaryzowanie, znakowanie archiwaliów oraz katalogowanie przedmiotowe w systemie archiwalnym;
- wykonywanie zadań zw. z digitalizacją zasobu archiwalnego;
- uczestniczenie w pracach redakcyjnych wydawnictw muzealnych;
- pełnienie dyżurów w Bibliotece; udostępnianie zbiorów bibliotecznych.
Wymagania:
- wyższe wykształcenie magisterskie (preferowani absolwenci kierunków: etnologia i antropologia kulturowa, historia, kulturoznawstwo, informacja naukowa i bibliologia, kierunki pokrewne);
- dobra znajomość zasad pisowni i interpunkcji języka polskiego;
- biegła obsługa oprogramowania MS Office;
- znajomość języka angielskiego;
- samodzielność, dobra organizacja pracy;
- komunikatywność i umiejętność pracy w zespole;
- uważność, sumienność, zaangażowanie.
Muzeum oferuje:
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
- pracę w prężnie działającej instytucji kultury, z dogodnym dojazdem transportem publicznym i parkingiem rowerowym,
- motywującą atmosferę w zgranym zespole,
- możliwość korzystania z 40-tysięcznego księgozbioru biblioteki PME i 300-tysięcznego archiwum naukowego,
- codzienny kontakt z fascynującymi obiektami prezentowanymi na licznych wystawach stałych i czasowych,
- możliwość przystąpienia do Benefit Systems – Karta Multisport,
- możliwość przystąpienia do pakietu usług medycznych,
- możliwość dołączenia do Zielonego Zespołu, który opracowuje i wdraża ekologiczne rozwiązania w muzeum,
- legitymację pracownika muzeum, która upoważnia do darmowego wstępu do muzeów na terenie kraju oraz możliwość wypożyczenia karty ICOM, która upoważnia do darmowego wstępu do muzeów zrzeszonych w ICOM na całym świecie.
Dokumenty należy składać do 3 listopada 2023 r.
Pełna oferta pracy na stronie BIP Muzeum.