Muzeum Archeologiczne i Etnograficzne w Łodzi poszukuje pracownika na stanowisko: referent/specjalista ds. promocji.
Zadania:
- promocja bieżącej działalności i budowanie pozytywnego wizerunku Muzeum w mediach społecznościowych tj. opracowywanie lub publikowanie treści, odpowiadanie na wiadomości, statystyka i raportowanie;
- opracowywanie, wdrażanie i optymalizacja kampanii w mediach społecznościowych;
- techniczne/graficzne wykonywanie materiałów promocyjnych tj. obsługa sprzętu multimedialnego (m.in. aparat fotograficzny) i biurowego, tworzenie grafik;
- przygotowywanie materiałów marketingowych i nadzór nad ich realizacją, dystrybucją i udostępnianiem;
- wsparcie innych pracowników Muzeum w tworzeniu i redagowaniu materiałów PR – m.in. informacji prasowych, komunikatów, treści ulotek;
- koordynowanie lub realizowanie działań z zakresu reklamy i marketingu zewnętrznego w kontekście działań Muzeum;
- reprezentowanie Muzeum na piknikach plenerowych, eventach, odbywających się także poza siedzibą Muzeum;
- współpraca przy organizacji wydarzeń kulturalnych z innymi instytucjami;
- aktywne budowanie i rozwijanie relacji z innymi instytucjami, wymiana dobrych praktyk;
- aktywne kształtowanie relacji z mediami i przedstawicielami opiniotwórczych środowisk w Internecie;
- pozyskiwanie partnerów medialnych i sponsorów oraz budowanie relacji z nimi i rozwijanie współpracy;
- monitorowanie trendów, poszukiwanie i wdrażanie niestandardowych rozwiązań komunikacyjnych z odbiorcami;
- rozwój i wdrażanie strategii promocyjnej i komunikacyjnej Muzeum;
- pozyskiwanie środków pozabudżetowych na promocję Muzeum;
- współtworzenie budżetu promocyjnego;
- tworzenie raportów z realizacji zadań działu promocji.
Wymagania:
- wykształcenie średnie ogólnokształcące lub posiadane wyższe wykształcenie z co najmniej jednej z wymienionych dziedzin: dziennikarstwo, kulturoznawstwo, marketing, nowe media, historia, sztuka;
- minimum 3-letni staż pracy (w przypadku aplikowania na stanowisko specjalisty ds. promocji).
Wymagania dodatkowe (fakultatywne):
- bardzo dobra znajomość języka polskiego w mowie i w piśmie („lekkie pióro”);
- doświadczenie na podobnym stanowisku;
- znajomość specyfiki pracy w instytucji kultury;
- znajomość rynku mediów w Polsce i ich twórców – szczególnie w obszarze kultury;
- doświadczenie w pozyskiwaniu środków zewnętrznych;
- doświadczenie w publicznych wystąpieniach;
- znajomość języka obcego na poziomie pozwalającym na swobodną komunikację;
- predyspozycje osobowościowe: (wysoka kultura osobista, kreatywność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność pracy pod presją czasu, zaangażowanie w wykonywaniu powierzonych zadań, samodzielność)
- umiejętności zawodowe: (dobra organizacja pracy, wielozadaniowość, sprawne poruszanie się po świecie mediów społecznościowych, znajomości pakietu MS Office na poziomie średniozaawansowanym, umiejętność obsługi podstawowych programów graficznych).
Muzeum oferuje:
- pracę w zaangażowanym i zmotywowanym zespole;
- świadczenia socjalne np. dofinansowanie do wypoczynku;
- dodatek za wieloletnią pracę;
- możliwość dofinansowania studiów podyplomowych;
- system premii i nagród uznaniowych;
- legitymacja służbowa przysługująca pracownikom muzeów wpisanych do Państwowego Rejestru Muzeów;możliwość rozwoju zawodowego, w tym szkolenia.
Dokumenty należy składać do 26 maja 2023 r.
Pełna oferta pracy na stronie Pracuj w kulturze.