Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie poszukuje pracownika na stanowisko: producent wystaw.
Zadania:
1) Koordynacja czynności związanych z produkcją wystaw:
a) tworzenie, aktualizacja, realizacja harmonogramów, budżetów oraz systematyczna analiza stopnia ich realizacji;
b) tworzenie, aktualizacja i realizacja umów zawieranych przez Muzeum w zakresie produkcji wystaw oraz nadzór nad umowami i ich rozliczanie;
c) zakup materiałów i sprzętu niezbędnego do produkcji wystaw wraz z przygotowywaniem wniosków i kosztorysów;
d) dobór i selekcja materiałów technicznych i scenograficznych na wystawy;
e) planowanie i realizacja montażu, demontażu organizowanych wystaw zgodnie z wymogami bezpieczeństwa oraz udział w etalażu;
f) nawiązywanie kontaktów i współpraca z podmiotami zewnętrznymi;
2) Koordynowanie planu wystaw;
3) Organizacja spotkań z osobami związanymi z powstaniem wystawy tj. z Dyrektorem Muzeum, kuratorem wystawy, scenografem oraz pracownikami działu zajmującymi się konserwacją obiektów;
4) Utrzymywanie kontaktów z osobami i instytucjami uczestniczącymi w procesie realizacji wystaw i projektów wystawienniczych;
5) Udział w procesie wyboru wykonawcy projektu graficznego i wykonawcy wystawy, projektu wystawienniczego oraz projektu graficznego;
6) Przygotowywanie pism, wniosków oraz innej korespondencji związanej z przygotowaniem wystaw i projektów wystawienniczych;
7) Współpraca z innymi działami Muzeum w zakresie przygotowania i realizacji wystaw i projektów wystawienniczych;
8) Koordynacja wypożyczeń wystaw i prowadzenie odpowiedniej dokumentacji z tym związanej;
9) Udział w przygotowaniach dokumentacji oraz postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego;
10) Nadzór nad funkcjonowaniem wystawy podczas jej trwania;
11) Stała współpraca z kuratorem wystawy oraz autorem oprawy scenograficznej i plastycznej;
12) Współpraca z komórkami organizacyjnymi Muzeum w doskonaleniu ekspozycji stałych oraz w realizacji wystaw czasowych w zakresie organizacyjnym i ekspozycyjnym;
13) Przygotowywanie materiałów do sprawozdań merytorycznych i finansowych;
14) Archiwizacja.
Wymagania:
• Wykształcenie wyższe;
• Doświadczenie w koordynacji projektów realizowanych ze środków publicznych minimum 3 lata (mile widziane doświadczenie pracy w instytucjach kultury);
• Znajomość przepisów prawa i procedur dotyczących działań instytucji kultury;
• Dobra znajomość obsługi pakietu MS Office (Word, Excel, Power Point);
• Bardzo dobra organizacja pracy własnej w tym umiejętność współpracy z zespołem;
• Wysokie umiejętności komunikacyjne;
• Znajomość procesu przygotowania i produkcji wystaw;
• Umiejętność doboru i selekcji materiału;
• Umiejętność współpracy i negocjacji z partnerami zewnętrznymi;
• Umiejętność pracy pod presją czasu;
• Umiejętność łączenia pracy przy kilku projektach równocześnie;
• Inicjatywa i samodzielność w działaniu zgodnie z powierzonymi kompetencjami;
• Dyspozycyjność w pełnym wymiarze godzin – pełen etat;
• Podstawowe umiejętności manualno-montażowe;
• Znajomość języka angielskiego (min. poziom oczekiwany B2).
Muzeum oferuje:
• Zatrudnienie na pełen etat na podstawie umowy o pracę od sierpnia 2024 r.;
• Pracę w prężnie działającej instytucji kultury, z dogodnym dojazdem transportem publicznym i parkingiem rowerowym;
• Motywującą atmosferę w zgranym zespole;
• Możliwość przystąpienia do Benefit Systems – Karta Multisport;
• Możliwość przystąpienia do pakietu usług medycznych;
• Możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego;
• Możliwość dołączenia do Zielonego Zespołu, który opracowuje i wdraża ekologiczne rozwiązania w Muzeum,
• Legitymację pracownika muzeum, która upoważnia do darmowego wstępu do muzeów na terenie kraju oraz możliwość wypożyczenia karty ICOM, która upoważnia do darmowego wstępu do muzeów zrzeszonych w ICOM na całym świecie.
Dokumenty należy składać do 16 czerwca 2024 r.
Pełna oferta pracy na stronie BIP Muzeum.